צפו: מערכת "שרביט קסמים" נכנסה היום לפעילות מבצעית

המערכת שתדע ליירט טילים לטווח בינוני נכנסה היום לפעילות מבצעית ותשלים את מערך ההגנה האווירית של ישראל. היא תצטרף ל"כיפת ברזל" ולמערכת ה"חץ 3" (צבא וביטחון)

מערכת שרביט קסמים (צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון)

מערכת ההגנה מפני טילים לטווח בינוני 'קלע דוד' נכנסה היום (ראשון) לפעילות מבצעית ונחנכה בטקס בבסיס חצור של חיל האוויר. עם כניסתה של המערכת לפעילות משלים צה"ל את תפיסת ההגנה הרב-שכבתית שלו באופן מלא. בטקס חנוכת המערכת השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל.

מערכת שרביט קסמים (צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון)

המערכת תדע להתמודד עם טילים המשוגרים מטווח בינוני. כיום, עם כניסת כל המערכות לפעילות מבצעית, ישראל מוגנת בעז"ה מפני טילים מטווח קצר דוגמת רקטות קאסם באמצעות מערכת כיפת ברזל, כאשר טילים מטווח ארוך ייורטו על ידי מערכת החץ 3 שנחנכה כבר בתחילת השנה.

לצד המערכות הישראליות, תמשיך לפעול בחמש השנים הקרובות מערכת ההגנה האווירית האמריקנית "פטריוט", המסוגלות ליירט מטוסי אויב וכלי טיס בלתי מאוישים החודרים לתוך שטח ישראל.

ראש הממשלה נתניהו שהשתתף בטקס אמר כי: "מדובר ביום חג לישראל. אנחנו מוסיפים היום נדבך משמעותי לעצמתה של ישראל. מערכת קלע דוד', שרביט קסמים, מצטרפת לפיתוחים טכנולוגיים קודמים כמו כיפת ברזל ומערכת החץ. הם יגנו על ישראל, על אזרחינו, על ערינו, על מדינתנו. יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך, וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום הזה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבינו. הם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף אלא להשיג ניצחון בקרב".

ראש הממשלה התייחס לאיומים על מדינת ישראל ואמר: "עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר, המבקש להכותנו יוכה. המאיים על קיומנו ישים עצמו בסכנת קיום. דוד ניצח את גוליית בשילוב תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל. אנחנו מכירים את האמירה המעז מנצח. כעם עתיק וחפץ חיים אנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך: חרב בידינו, קלע דוד בשמנו וסמל המגן דוד על דגלנו. נצרף עוצמה לרוח ונבטיח את נצח ישראל".

שר הביטחון ליברמן אמר: "כשמסתכלים על מפת העולם רואים סיכה קטנה הנקראת מדינת ישראל. סביבנו 58 מדינות מוסלמיות, עם אוכלוסיה כוללת 1.6 מיליארד איש, משתרעות ממזרח התיכון עד אינדונזיה ועד קירגיסטן במרכז אסיה, אני כל פעם שואל את עצמי איך אפשר להתמודד עם זה ונותן תשובה: יש רק דרך אחת - חזון, גאווה וביטחון. וכל הדברים האלו, כל המושגים האלו משולבים בפרויקט הזה".

שר הביטחון הדגיש בדבריו את ייחודיות המערכת ואמר כי לא ניתן לרכוש אותה בשום מקום בעולם: "זה גם כמובן משלב את כל הידע, כל היכולת האינטלקטואלית, גם שלנו, גם של הפרטנרים שלנו בארה"ב וכמובן לכל זה צריך להוסיף את אנשי הביטחון המעולים שלנו, אנשי חיל האוויר ואנשי ההגנה. השילוב הזה יאפשר לנו לתת תשובה לכל אלו שמנסים לפגוע בנו להשמיד אותנו, ולצערי יש כאלו עדיין בעולם", דברי שר הביטחון.

על מערכת קלע דוד עובדים במערכת הביטחון וברפאל כבר יותר מעשור, והיא מיועדת להתמודד בין היתר עם רקטות כבדות במטחים משולבים, בטווחים ובגבהים שונים, לצד מל"טים מתאבדים. בניגוד למערכת כיפת ברזל שמגנה על אזורים מסוימים, "קלע דוד" מספקת הגנה ארצית ורכיביה יהיו ניידים על מנת להבטיח את גמישותה המבצעית ושרידותה מול איומים ישירים עליה.

"נכה את מי שיכה אותנו". נתניהו הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה

הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה למערכת 'שרביט קסמים' ואמר: "היום אחר הצהריים נהפוך את מערכת ההגנה מפני טילים שנקראת "שרביט קסמים" למבצעית. זו בשורה חשובה, כל אזרחי ישראל חוו את ההישג החשוב של מערכות "כיפת ברזל" נגד טילים קצרי-טווח במערכה האחרונה מול עזה".

"אנחנו גם כמובן פיתחנו את טיל ה"חץ" נגד טילים אסטרטגיים ארוכי-טווח, ואמצעים אחרים. "שרביט קסמים" היא מערכת שפועלת על טווח הביניים, יש לה חשיבות עצומה לביטחון ישראל, ואני רוצה לשבח את אנשי משרד הביטחון, צה"ל, המו"פ וכל הגורמים שפעלו כדי להביא למבצעיות של המערכת הזאת. אנחנו נותנים הגנה לעורף".

(צילום: מנהלת "חומה" במשרד הביטחון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר