ביטול כינוס 'הפלג'

ביהמ"ש דחה את בקשת 'הפלג' לצו מניעה נגד בנייני האומה

בית המשפט דחה את הבקשה לצו מניעה שהגישו עסקני 'הפלג' נגד ביטול הכנס בבנייני האומה שנועד לחיזוק עריקים. ב'פלג' מאשימים אישים פוליטיים בביטול הכנס (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס 'הפלג'. ארכיון (צילום: שלומי כהן)

בית המשפט דחה את הבקשה לצו מניעה שהגישו עסקני 'הפלג הירושלמי' נגד ביטול הכנס בבנייני האומה וקיבל את החלטת מרכז הקונגרסים על ביטולו של כנס "בני עלייה" שתוכנן עבור עריקי 'הפלג' שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס.

ראשי 'הועדה להצלת עולם התורה' אומרים בתגובה כי אין ספק שמדובר בכניעה ללחץ פוליטי מגמתי, וציינו כי הנהלת בנייני האומה היתה מודעת היטב למשמעותו של הכינוס מאז הוזמן, בהדגישם שההזמנה בוצעה בד בבד להזמנת כינוס 'ויאשרוה' לנשות ואמהות בני העליה, אירוע שכל מהותו היתה חיזוקם של בני עליה שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס.

"אין ספק שהנהלת האולם החליטה לסכל את המעמד ברגע האחרון, בעקבות לחץ של גורמים פוליטיים שחששו מפני המשמעות הציבורית העוצמתית של הכינוס, שיבטא את הנחישות והאומץ הציבורי של בני התורה הנאמנים למצפונם התורתי ולהוראת גדולי ישראל במאבק נגד גזירת השמד", טוענים בוועדה.

בעיתון 'הפלס' מציינים כי בידיעה שפורסמה בסוף השבוע בעיתון 'ישראל היום' צוטטו גורמים במפלגות החרדיות שהסיתו נגד הכינוס וקראו להתנכל למשתתפיו. "הם עושים את שלהם אבל המדינה לא עושה כלום. עד כמה המדינה רוצה להילחם בהם באמת נראה ביום שני. על פניו הם שמים את כל העבריינים שלהם במקום אחד, אז אפשר לבוא עם עשרות ניידות ולגמור את הסיפור", צוטטו אותם גורמים.

בוועדה אומרים כי "אותם אישים פוליטיים ידעו כי למרות התיסכול הגלוי שהביעו בדבריהם, הצבא לא יבוא לעצור את אלפי בני העליה המתכנסים תחת קורת גג אחת, שכן מדובר בצעד בלתי אפשרי שרק יוכיח בעליל כי מדובר בתופעה המונית וחסרת תקדים שהצבא אינו יכול להתמודד מולה בשום פנים ואופן. בשל כך החליטו אותם גורמים פוליטיים לנקוט בצעד הפחדני והשפל של ביטול הארוע ודאגו לכך בלחצים שהפעילו על הנהלת האולם".

ממרכז הקונגרסים הבינלאומי - בנייני האומה נמסר אתמול בוטל "האירוע המתוכנן של עמותה בשם "אשר יקים", שתכננה לערוך אירוע של הפלג החרדי הליטאי, בראשות הרב אויערבך".

עוד נמסר כי "ביטול האירוע בא בשל הטעיה מצד המארגנים בקשר לאופי האירוע המתוכנן, תכניו ומשתתפיו. מארגן הכנס מסר לחברת בנייני האומה כי מדובר באירוע "לחיזוק האמונה", בעוד שבפועל מסתבר כי מדובר בערב הוקרה לעריקים משירות בצה"ל, בהנהגת הרב אויערבך. בפרסומים שונים אף נאמר כי לאירוע הוזמנו אלפי עריקים."

במרכז הקונגרסים הבינ"ל - בנייני האומה מוסרים עוד כי "המרכז מחויב לשמירת החוק, ולא יאפשר לערוך בין כתליו אירועים הקוראים להפרת החוק ועידוד עריקים מצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר