והעולם שותק

צבא אסד המית 100 בני אדם בגזים רעילים; מאות גוססים

זוועה בסוריה: כל הסימנים מראים כי מותם של לפחות 100 בני אדם - בהם כ-35 ילדים - ופציעת כ-400 נוספים, נגרמו כתוצאה מהפצצה אווירית של צבא אסד שהשתמש בנשק כימי קטלני (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בדיקת חלק מהחולים שמצבם קשה (צילומסך: מתוך חשבון הטוויטר של רופא סורי)

דיווחים מוסמכים המגיעים היום (שלישי) מפרברי העיר אידליב שבצפון מערב סוריה, מספקים תמונת מצב מחליאה ומצמררת של 100 בני אדם שנהרגו ועוד 400 שנפצעו כתוצאה מהפצצה סורית שככל הנראה עשתה שימוש בנשק כימי.

גורמים רפואיים מעדכנים, כי נפגעים רבים מאוד התעלפו, נחנקו ופלטו קצף מפיהם, מה שמהווה סימנים די ברורים כי מדובר בתקיפה כימית קטלנית ביותר, ככל הנראה של גז סארין שאלו תוצאות הלוואי מפגיעתו.

גופות ילדים מוטלות במרכז הרחוב (צילומסך: מתוך טוויטר)

גם בית החולים שטיפל בפצועים הרבים שמצב חלקם אנוש וקשה, הופצץ בשעות האחרונות בידי חיל האוויר של בשאר אסד.

"התמונות הראשונות שהגיעו משם מראות שמדובר בפשע מזוויע שדומה באופיו לפשע שאירע בא-רוטה המזרחית בקיץ 2013 ושהקהילה הבינלאומית פסחה עליו ללא עונש", נאמר בהודעה של הקואליציה הלאומית של האופוזיציה הסורית.

ההפצצה הקטלנית (צילומסך: מתוך טוויטר)

גורמי אופוזיציה אף קראו למועצת הביטחון באו"ם לכנס ישיבת חירום, לפתוח בחקירה מיידית ולהעמיד לדין את האחראים, המבצעים והמסייעים למתקפה האכזרית.

לעומתם, גורם בצבא אסד הכחיש את הדיווחים על התקיפה הכימית ואמר: "כוחות המשטר לא השתמשו ולא משתמשים בנשק כימי - לא בעבר ולא בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר