הסדר טיעון עם הפורעים

עונשים קלים לסיקריקים שתקפו את הרב הבלין בביתו בקרית גת

שלמה ויספיש, יהודה זילברברג ומנחם טעפ הודו בהתפרעותם בבית רבה של קרית גת שהובילה לפינויה של אשתו לטיפול רפואי, אך יצאו מבית המשפט עם עונשים לא קשים במיוחד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התפרעות מול ביתו של הרב הבלין. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שופט בית משפט השלום באשקלון חיים נחמיאס הרשיע אתמול (שני) את הסיקריקים שלמה ויספיש, יהודה זילברברג ומנחם טעפ בעבירות של התקהלות אסורה, הסגת גבול כדי לעבור עבירה ופגיעה בפרטיות, לאחר שהודו בהן במסגרת עסקת טיעון.

הסדר הטיעון קובע, כי יגזרו עליהם עונשים הנעים בין 6 חודשי מאסר - שאולי ירוצו בעבודות שירות - לבין 9 חודשים, מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי לרב הבלין. הטיעונים לעונש ישמעו מחר.

כזכור, המעשים הללו בוצעו נגד רב העיר קרית גת הרב משה הבלין, חבר בית הדין הרבני של חב"ד שאישר את ההסדר עם צה"ל בעניין גיוס תלמידי ישיבות חב"ד.

אחת ההפגנות מול בית הרב. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

לפני כחצי שנה הגיעו שלושת הנאשמים לביתו של הרב הבלין בקריית גת עם כרוזים בהם נכתב כי הרב משה הבלין "מוכר נשמות ישראל עבור בצע כסף באמתלא של מציל". לאחר שהרב לא הסכים לשוחח איתם וביקש שיעזבו את המקום, הם החלו להתפרע.

תקיעת השופרות המדוברת (צילום: באדיבות המצלם ושמוליק סופר - באדיבות COL)

שלושת הסיקריקים הללו תקעו בשופרות, בשליכו את הכרוזים הפוגעניים והמכפישים לתוך בית הרב וצווחו לעברו "עוכר ישראל, מעביר ילדים על דעתם, מוכר נשמות".

כשאשת הרב ביקשה ממנו כי ייכנס לאחד החדרים כדי שלא יפגעו בו ודרשה מהמשתוללים שיעזבו את המקום תוך ניסיון לסגור את דלת הבית, מנע שלמה ויספיש את סגירת הדלת, תקע בשופר וקרא לעברה "הוא מוכר נשמות".

כרוזי הנאצה שפוזרו (צילום: באדיבות המצלם ושמוליק סופר - באדיבות COL)

עקב כך חשה אשתו של הרב הבלין ברע ופונתה לקבלת טיפול רפואי, לא לפני שהספיקה להזעיק למקום את כוחות המשטרה כדי שיפזרו את הפורעים.

הרב הבלין (צילום: שמוליק סופר, באדיבות COL)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר