פרסום ראשון

הפרוטקול נחשף: כך קרסו ההתנגדויות להקצאות בבני ברק

שעות לפני האישור הצפוי של ההקצאות בבני ברק, מסמך שנחשף ב"כיכר השבת" מגלה את פירוט ההתנגדויות להקצאות שנדחו על ידי העירייה. בין השאר, מדובר בהתנגדות שהגישה פוניבז' (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

מחר (רביעי) צפוייה עיריית בני ברק לאשר את הליך ההקצאות שנעשה על ידי ראש העיר חנוך זייברט, שהוביל בשנה האחרונה את המהלך לחלוקת הקרקעות הציבוריות האחרונות למבני ציבור ומוסדות.

המלאכה היתה מורכבת במיוחד, זאת לאור שקלול מכלול הצרכים והאינטרסים הפוליטיים והעובדה שמרבית המוסדות מזוהים עם זרם או פלג כזה או אחר בציבור החרדי ומנהליהם נמנים על מפלגה מסויימת.

לוועדת ההקצאות הגיעו בקשות רבות מצד מוסדות ציבור להקצאות, כאשר חלקן אושרו וחלקן נדחו. בנוסף, הוגשו בפני הוועדה התנגדויות רבות להקצאות, כאשר רובם נדחו על הסף ואילו מיעוטן התקבל. הוועדה המליצה לחברי מועצת העיר לאשר את ההקצאות לגביהן אין כלל (או שהוסרו) ההתנגדויות.

ל"כיכר השבת" הגיע מסמך מישיבתה של וועדת ההקצאות לפני כחודש, בה הוחלט לדחות את מרבית ההתנגדויות בטענות שונות.

כך לדוגמא, נדחתה התנגדותה של ישיבת פוניבז' שעתרה שלא לאשר הקצאה לישיבת גרודנא (המזוהה עם הפלג הירושלמי ועם "המחבלים"), בטענה כי נימוקי ההתנגדות אינם ברורים ואינם רלוונטיים להליך ההקצאה תוך ציון העובדה כי ככל הנראה מדובר ב"עימות בין העמותות שאין לו קשר להליך ההקצאה" ועל כן ההתנגדות נדחית.

דוגמא נוספת, הינה מקהילת בני הישיבות של הגאון רבי בונים שרייבר. גם התנגדותה של עמותת "אנחנו וצאצאינו" נדחתה והוועדה הבהירה כי יוכלו לנסות שוב את מזלם בסבב ההקצאות הבא.

הוועדה גם דוחה את טענות הסמינר החסידי הממוקם בשיכון ה׳ וכן את התנגדות הסמינר החסידי באידיש, ומצהירה כי גם הם יוכלו לנסות שוב בסבב הבא.

התנגדויות נוספות שנדחו הן של בית המדרש "יוצאי ישיבת רבנו חיים עוזר" וישיבת "שער התלמוד" בפרדס כץ עליה דווח בעבר ב"כיכר השבת". התנגדותם של מוסדות אור דוד נדחית אף היא על ידי הוועדה בנחרצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר