עונש קל

תקף חייל חרדי וירצה 5 חדשי עבודות שירות

בית המשפט גזר את דינו של אהרן צבי קורלנדסקי שהורשע בתקיפת חייל חרדי בשטיבל בירושלים זאת בשל העובדה ש"העז" להיכנס עם מדים לבית הכנסת (חדשות, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת האירוע בה חולץ החייל (צילום: באדיבות המצלם)

חמישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות וקנס כספי נגזרו על אהרן קורלנדסקי, בן 35 ואב לשישה, כשנתיים לאחר שתקף חייל חרדי בבית כנסת 'בית ישראל' בשכונת עזרת תורה בירושלים. זהו אחד מכתבי האישום הראשונים נגד תוקפי חיילים חרדים שמבשיל לכדי הרשעה וגזר דין.

היום (רביעי) כשנה וחצי לאחר הגשת כתב האישום, בית משפט השלום בירושלים גזר עליו חמישה חודשי מאסר, מהם ינוכו ימי מעצרו, אותם ירצה אותם בעבודות שירות. בנוסף, הוטלו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים ללא אלימות וקנס בסך 500 ש"ח או חמישה ימי מאסר וכן פיצוי של 1,000 ש"ח לחייל שהותקף.

על פי כתב האישום, קורלנדסקי צעק "חרדק חרדק תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה" לעבר החייל. בהמשך, הצטרפו מספר בני אדם נוספים לתקיפה, צעקו על החייל כאשר אחד מהם אף ניסה לצלם אותו בניגוד לרצונו.

בכתב האישום נטען כי "הנאשם התקדם לעבר החייל והחל להכות אותו באגרופים באזור החזה וניסה לחטוף ממנו את הכומתה שעל כתפו".

אחד המתפללים בבית הכנסת, שהזדעזע למראה התקיפה, סייע לחייל ואביו על ידי הרחקת התוקפים. גם אז, המשיך קורלנדסקי לתקוף את החייל תוך שהוא מניף את ידיו ובועט לעברו. לאחר שהתוקף שמע כי החייל הזמין משטרה, הוא ברח מהמקום.

בהמשך, קורלנדסקי מואשם כי העליב שוטרים שחקרו אותו: "הוא החל לצעוק בקריאות לעבר החוקר תוך שהוא מעליבו באומרו 'שטן, משטרה של עמלקים'. החוקר ביקש מהנאשם להירגע ולהימנע מקריאותיו, אך הנאשם המשיך להעליב את השוטר באומרו 'שישלמו לו ושיראה מה זה, והלוואי ודאע"ש יבואו למדינה וימחקו אותם'".

קצין משטרה נוסף זכה לקריאות: "נאצים עמלקים, היום לא תישארו בין החיים, משטרה של עבריינים אלוקים ישלם לכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר