סערת ההקצאות

ח"כ יעקב אשר נגד זייברט: "מצער מאוד; לא היו הסכמות"

ח"כ יעקב אשר תוקף את אישור ההקצאות למוסדות בבני ברק למרות התנגדות דגל התורה. "מה שקרה היום מעיק מאוד. לא הצליחו לפעול היום מתוך הסכמה" אמר ל"כיכר השבת" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר וחנוך זייברט (צילום: נועם ריבקין פנטון ויונתן זינדל - פלאש 90)

ח"כ יעקב אשר מסיעת דגל התורה הגיב הערב (רביעי) לאישור ההקצאות השנויות במחלוקת בעיריית בני ברק. אשר, שכיהן בעבר כראש עיריית ב"ב ונחשב למי שהוביל את תהליך ההתפתחות של העיר שאת פירותיו קוצרים היום בעירייה, הביע את ביקורת "דגל התורה" על כך שההליך נעשה ללא שיתוף פעולה.

"מצער מאד" הצהיר אשר, "שמהלך כזה רגיש מגיע ללא הסכמה משותפת ובניגוד לנהוג בקדנציות האחרונות - בוודאי בנושא כל כך חשוב ורגיש, אני מצר על כך".

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אשר כי המדיניות שלו תמיד היתה "לעשות את הדברים מתוך הסכמה ושיתוף פעולה". לדבריו: "בכל הדברים פעלנו יחד ובפרט בנושאים רגישים כאלו. בחיים לא היה מצב שאגודת ישראל הצביעה נגד כי תמיד פעלנו מתוך הבנות ולמדנו להסתדר. מה שקרה היום - מעיק מאוד. לא הצליחו לפעול מתוך הסכמה".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ביממה האחרונה התגלו חילוקי דעות משמעותיים בין עסקני הסיעה הליטאית לבין ראש העיר חנוך זייברט והגאון רבי יהודה סילמן שהיה מעורב בסוגיה לעומקה הורה לחברי המועצה להצביע נגד.

בסיכומו של דבר, רואים מקורביו של ראש העיר בתוצאות ההצבעה ניצחון גדול, כאשר אושר הליך היסטורי של הקצאות שלא התקיים במשך שנים רבות בעיר התורה והחסידות. "ראש העיר הציב מטרה והוא יכול לסמן הערב וי גדול והצלחה גדולה" הם אומרים בשמחה.

גם בדגל התורה הבהירו גורמים שונים כי בסך הכל ההליך עבר מתוך שיתוף פעולה, כאשר במרבית הנושאים היו הסכמות מלאות בין כל הצדדים וגם הליך ההצבעה הערב נעשה לאחר הידברות והסכמה.

מנגד, גורמים אחרים טוענים כי הוכח שהנציגים הליטאים לא תומכים בפועל בהליך ההקצאות וכי נעשה "מחטף של ממש בניגוד לדעתם". לדבריהם: "הוכחנו שאנחנו מתנגדים ממש לכל ההליך הזה שמלכתחילה נולד בחטא ובוצע על אותה הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר