"רוצים לעקור הכל"

הרב קסלר נגד המחוז החרדי: "אסור לקבל מהם חומרים"

רבה של מודיעין עילית יצא במכתב חריף נגד המחוז החרדי ואחת המפקחות הבולטות שלו הגב' פייגי כהן. לדבריו, אסור לקבל חומרים מהמחוז ולשתף פעולה. "כל כוונתם לעקור את הכל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קסלר, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

במכתב חריף במיוחד שממוען למנהלי מוסדות החינוך מתייחס הגאון רבי מאיר קסלר, רבה של מודיעין עילית וחבר וועדת הרבנים לעניני חינוך של ׳דגל התורה׳, לתפקידה של הגברת ציפורה כהן אותה מאשים באחריות לניסיון החדרת התכנים הבעייתיים למוסדות החינוך החרדים.

הרב קסלר כותב: "הראוני את החומר שנשלח ע״י המפקחת אפרת דיין בהשראת העומדת בראש המגמה להחדרת השכלה ודעות כוזבות כשהיא מצהירה על כך מפורש ה״ה ציפורה כהן".

הגר״מ קסלר מבהיר למנהלים כי גדולי ישראל הודיעו מספר פעמים שאין לקבל שום הוראה פדגוגית מהמחוז החרדי גם לא ממי שמציגה עצמה כחרדית. החומר שנשלח אליכם ״הצעות לפעילות מדעית לקראת חג הפסח״ הוא חומר פסול בתכלית ואסור בשום פנים ואופן ללמד על פיו.

ל'כיכר השבת' נודע כי הכעס של המנהלים מופנה בעיקר להתערבותה של האחראית פייגי (ציפורה) כהן רעייתו של הרב בצלאל כהן ראש ישיבת חכמי לב, המבקשת לטענתם להחדיר תכנים שאינם הולמים לילדי ובנות ישראל.

מנהלי מוסדות רבנים ואישי חינוך גם אלו שדוגלים בשיתוף פעולה עם המחוז החרדי אומרים ל'כיכר השבת' שהפעם מדובר בחציית קוים אדומים באופן שאינו מאפשר לשתף יותר פעולה איתה וסביבתה.

לטענתם, בתקופת שר החינוך הקודם מיש עתיד שי פירון מעמדה היה איתן ויציב והם סבורים כי היא לא נבחרה בשל כישוריה החינוכיים אלא בשל דעות ופעילות של בעלה נגד הציבור החרדי. בתקופת בנט ואיציק זהבי קוצצו כנפיה וכח השפעתה ולכן הפסיקו ללחום בה ישירות, כרגע נראה שיפתח מאבק אישי נגדה באופן תקיף ונחוש כאשר יקראו למוסדות שלא לשתף עימה פעולה כלל.

מנגד, גורמים המכירים את הנושא טוענים בתוקף כי הגברת כהן אינה עומדת בראש המחלקה המדעית אלא משמשת כמפקחת כוללת.

לדבריהם, בסך הכל מדובר בהצעה לתכני לימוד שאין בהם שום בעיה. מקובל לפני כל חג לקשור בין הנושאים המתאימים לחג הקרוב ואין בכך שום פסול. מי שאינו מעוניין לא חייב ללמד זאת זו רק הצעה אפשרית. יש שבוחרים להשתמש בחומרים ויש שלא.

לדבריהם, נוח למתקיפים לעשות הקשר בין הגברת כהן לבעלה, ראש ישיבת חכמי לב, אך אין כמובן לדבר שום קשר לעניין.
הגברת כהן פועלת במקצועיות רבה ואינה נגררת להשמצות הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר