ההסלמה ביחסי ארה"ב ורוסיה

רוסיה מזהירה את טראמפ: "מרחק של צעד מעימות איתנו"

מחריפה המתיחות בין ארה"ב ורוסיה. ראש ממשלת רוסיה ויד ימינו של פוטין אמר השבת כי המתקפה בסוריה הציבה את ארה"ב במרחק של צעק מעימות צבאי מול רוסיה. גם צפון קוריאה גינתה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש ממשלת רוסיה (צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, אחד ממקורביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, תקף בסוף השבוע בחריפות את המתקפה האמריקנית בסוריה והזהיר ממשבר מדיני בין שתי המעצמות.

ראש הממשלה הרוסי האשים את ארה"ב כי המתקפה הרסה לחלוטין את היחסים בין המדינות, "ואלו חדשות טובות לטרוריסטים". לדבריו, ההתקפה הציבה את ארה"ב "במרחק צעד אחד מעימות עם צבא רוסיה. הפעולה חמקה רק בקושי מעימות צבאי איתנו". לדבריו, התקיפה היא הפרה של החוק הבינלאומי.

הוא הוסיף ואמר כי "הערפל האחרון מהבחירות הוסר - במקום מאמץ משותף נגד דאעש, ממשל טראמפ הוכיח שהוא רוצה לפעול נגד הממשל הסורי הלגיטימי וללא אישור של האו"ם או הקונגרס. זה עצוב מאוד. נדרשו חודשיים וחצי עד שהבטחות הבחירות של טראמפ הופרו".

המתקפה האמריקנית (צילום: צבא ארה"ב)

שליח רוסיה לאו"ם, ולדימיר ספרונקוב, תקף גם הוא את המתקפה האמריקנית בסוף השבוע ואמר כי "אנחנו מגנים בתקיפות את הפעולות הלא חוקיות של ארצות הברית, וההשלכות האזוריות והשפעה על יציבות בינלאומית עלולות להיות דרמטיות"

מי שהצטרפה לגינויים נגד ארה"ב, היא צפון קוריאה, שם אמרו כי מדובר ב"תוקפנות בלתי נסלחת". לטענת צפון קוריאה, המתקפה מחזקת את החלטתה לפתח את ארסנל הנשק הגרעיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר