"ילדים יפים מתו"

טראמפ מבהיר: אין לנו כוונה לפלוש לסוריה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסביר מדוע הורה על תקיפה בסוריה, מבהיר כי לא יפלוש למדינה ולא חוסך את לשונו מקודמו בתפקיד - אובמה, ומהנשיא הרוסי פוטין (אקטואליה)

הנשיא טראמפ, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה (רביעי) לאפשרות שארה"ב תגביר את התקיפות בסוריה ואמר בראיון לרשת Fox Business כי לארצו אין כל כוונה לפלוש לסוריה.

טראמפ התייחס לתקיפת בסיס חייל האוויר הסורי בתגובה לתקיפה הכימית באידליב המיוחסת למשטר אסד ואמר: "כשאני רואה אנשים משתמשים בנשק כימי נוראי, ורואה את הילדים המדהימים והיפים האלה מתים בידיים של אבא שלהם או רואה ילדים מתים מגז, ברגע שראיתי את זה התקשרתי לגנרל מאטיס שר ההגנה האמריקני והורתי על תקיפה".

בהמשך הריאיון תקף טראמפ את עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין הנותן לדבריו תמיכה לממשל אסד ואמר: "פוטין מגבה אדם שהוא באמת רע ואני חושב שזה רע מאוד לרוסיה ולאנושות. אם רוסיה לא הייתה תומכת בחיה הזאת, לא היינו מגיעים למצב הזה".

טראמפ לא חסך ביקורת מהנשיא הקודם ברק אובמה שלטענתו היה צריך לעשות יותר כדי למנוע את האלימות הקשה בסוריה, טראמפ אמר: "מה שאני עשיתי ממשל אובמה היה צריך לעשות הרבה הרבה זמן לפני שאני עשיתי את זה, אני חושב שסוריה הייתה יכולה להיות במצב הרבה יותר טוב מאשר עכשיו".

התקיפה האמריקאית בסוריה (צילום: צבא ארה"ב)

בתוך כך מועצת הביטחון של האו"ם תקיים היום הצבעה על הצעת החלטה הקוראת לממשלת סוריה לשתף פעולה עם וועדת החקירה הבינלאומית שתחקור את התקיפה הכימית במחוז אידליב בה נהרגו 87 בני אדם כתוצאה מפגיעה של גז סארין.

את ההחלטה מקדמות ארה"ב צרפת ובריטניה והיא שונה במעט מהצעת החלטה הקודמת בעניין שהוגשה לאחר התקיפה הכימית שבוצעה בעיר חאן שייחון ועל פי דיווחים שונים נעשה בה גם כן שימוש בגז סארין.

עם זאת גורמים במערב סבורים כי ההצעה הנוכחית לא תאושר בשל ווטו שתטיל מוסקה על הצעת ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר