קוד 7108

כך תדעו האם החמץ באמת יוצר לאחר חג הפסח

יש המקפידים שלא לרכוש חמץ - אלא רק כזה שיוצר לאחר חג הפסח. עבורם, קוד היצור ילמד האם החמץ יוצר לאחר החג. בפנים: הקוד המלא שיגלה לכם מתי יוצר החמץ (יהדות, פסח)

חמץ. ארכיון (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

חג הפסח מאחורינו, הגיע הזמן למלא את הבית, שוב, במוצרי החמץ. אמנם, כולנו ערכנו מכירת חמץ לגוי, אלפים רבים דרך המכירה של "כיכר השבת", אך ישנם המקפידים שלא לאכול חמץ שנמכר לגוי ומחפשים דווקא חמץ שהוכן לאחר חג הפסח.

יש המסתפקים ב"נאפה לאחר הפסח", כאשר המשמעות הינה שהקמח ויתר מרכיבי המוצר נמכרו לגוי אך המוצר עצמו יוצר לאחר הפסח, ויש את המהדרים המקפידים גם על "נטחן לאחר הפסח", או "נאפה מקמח שנטחן לאחר הפסח".

כיצד נוכל לדעת מתי באמת הכינו את המוצר שרכשנו?

האפשרות הפשוטה והאמינה ביותר היא תאריך הייצור המוטבע על כל מוצר. בחלק מהמוצרים תאריך הייצור מופיע בצורה ברורה עם התאריך המלא בו יוצר המוצר.

אך ישנם מוצרים שבהם תאריך היצור נכתב בצורת "קוד יצור", המכיל בתוכו מספרים שונים המשמשים את המפעל לצרכי מעקב ובקרה. השיטה המקובלת היא למספר את כל הימים שבין ה-1 בינואר ל-31 בדצמבר, כשכל יום מקבל מספר עוקב, וכך הוא מצויין בקוד היצור בתוספת השנה.

היום, יום שלישי, 18 באפריל, הוא היום ה-108 מתחילת השנה הלועזית, ואם כן קוד היצור שלו אמור לכלול את הספרות 17-108 - כלומר היום ה-108 בשנת 2017, ואם המוצר יוצר מיד לאחר צאת החג אז 17-107.

לעיתים הקוד כולל רק את הסיפרה האחרונה של השנה, כלומר "7108".

יצוין כי במוצרים של מפעלים מסוימים מופיעות לעיתים עוד ספרה אחת או שתיים, כגון 17-108-2, המסמלות את המשמרת או המפעל ואין להן חשיבות לתאריך הייצור לעניין החמץ.

לתשומת לב: ישנם מוצרים שהקוד מסמן את תאריך אריזת המוצר ולא תאריך הייצור ויש לשים לב לכך. בנוסף, מוצרים שיוצרו לפני הפסח עלולים להופיע על המדפים בהמשך הקיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר