לא מתחשבים

פרלמנט בבלגיה יצביע על הגבלת השחיטה הכשרה

"הגבלת השחיטה הכשרה פוגעת משמעותית בחופש הדת ומנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם", פסק לפני כחודשיים בימ"ש לחוקה במדינה - פסיקה שעלולה להתבטל היום בפרלמנט (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נלחם בנחישות. הרב אברהם גיגי (צילום: יח"צ)

בפרלמנט שבמחוז הוולוני בבלגיה צפויה להתקיים היום (שלישי) הצבעה על הצעת חוק שתאסור את השחיטה במחוז ללא 'הימום חוזר', ובכך תגביל את השחיטה הכשרה באופן מעשי בנימוק של צער בעלי חיים.

ראשי המפלגות מנסים על ידי זה חקיקה זו לעקוף את פסיקת ביהמ"ש לחוקה. "הגבלת השחיטה הכשרה פוגעת משמעותית בחופש הדת ומנוגדת לחוק יסוד זכויות האדם", הוא כתב בפסיקתו לפני כחודשיים.

לפי נציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, רבה של בלגיה הרב אברהם גיגי, תחילה הובטח לראשי הקהילה היהודית להמתין עם ההצבעה, שכן היהודים חוגגים היום 'יום טוב שני'.

"ראשי המפלגות הבטיחו לנו כי יקיימו דיון בבקשתנו לאפשר לנציגי הקהילה להביע את עמדתנו בפני חברי הפרלמנט בטרם תתקיים ההצבעה ולדחותה ליום חמישי שכן אצלנו היהודים חג ביום שלישי", אמר הרב גיגי שהוסיף: "הגם שגם אם תתקבל בקשתנו ויאפשרו לנו להביע את עמדתנו, אנו פסימיים ויהיה זה 'פורמלי' בלבד שכן הם נחושים להעביר את החוק הזה".

לדבריו, "הם מנסים לעקוף את החלטת ביהמ"ש לחוקה בכך שהם מדברים כעת על 'הימום חוזר', דבר שאסור כמובן על פי ההלכה אך מקבל הסכמה מצד כמה מנציגי המוסלמים ובהם יוצאי מרוקו. גם אם אכן תידחה ההצבעה ליום חמישי, במידה ואכן כפי שצפי, החוק יקבל תמיכת רוב חברי הפרלמנט, אנו נחושים להיאבק בהחלטה אומללה זו ונעתור כמובן לביהמ"ש לחוקה ולבית הדין לצדק של האיחוד האירופי בהאג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר