המשגיח התוקף חתם על הסדר טיעון: 'הוא רואה בזה כפרה'

המשגיח התוקף מירושלים שהואשם בהתעללויות אכזריות בבנות משפחתו, חתם על הסדר טיעון. שלוש המתלוננות נגדו יקבלו יחד בסך הכל 150 אלף שקלים כפיצויים (חרדים, בארץ)

המשגיח התוקף בבית המשפט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרקליטות חתמה היום (רביעי) על הסדר טיעון עם 'המשגיח התוקף' שהואשם במעשים חמורים. על פי הסדר הטיעון שנחתם והושג על ידי עורך דינו יהודה פריד, הפרקליטות תגביל את עצמה למקסימום דרישת ענישה של 18 שנות מאסר וההגנה תהיה חופשיה לטעון אף לחפות הנאשם.

עו"ד יהודה פריד, מרשו של המשגיח, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי כתב האישום תוקן משמעותית - ממאות מקרים קשים של פגיעה חמורה וקשה בהם הואשם מרשו, לאישום בעשרות מקרים בלבד. בנוסף, חומרת המעשים פחתה משמעותית ועבירות חמורות יותר לא יכללו בכתב האישום. עוד סוכם עם הפרקליטות, כי המשגיח יפצה את כל שלוש המתלוננות במאה וחמישים אלף ש"ח.

עו"ד יהודה פריד: "מרשינו העדיף לסיים את התהליך, על אף שידע שיכול היה לנהל הליך משפטי ארוך ומייגע, אך רצה לגרום להפחית מסבלן של המתלוננות, ובמיוחד רצה להמעיט בחילול שם שמים, ולכן בחר בהסדר שאולי מזיק לו באופן אישי - אך הוא רואה זאת בתור כפרה".

עו"ד פריד (צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, נגד המשגיח לשעבר בישיבה מירושלים הוגש בשנה שעברה כתב אישום מזעזע המגולל מסכת ארוכה של התעללות קשה במשך שנים בבנות משפחתו מאז היו ילדות קטנות, על פי כתב האישום, הנאשם השתמש - בשקר כמובן -במקורות הלכתיים ובשמו של אחד מגדולי הדור בכדי להצדיק בפני הנפגעות את מעשיו הקשים.

כמו כן, מתואר בכתב האישום כי המתלוננת הראשונה, המכונה א', עמדה להינשא וביקשה להשתמש בעובדה זו כדי להפסיק את הקשר הבעייתי, אך המשגיח התוקף לא וויתר ואמר לה כי בעלה חולה נפש.

על פי כתב האישום, המשגיח התוקף סיפר למותקפת הראשונה כי "רב חשוב" אמר לו שהוא בגלגול הקודם היה אישה שבעלה לא התנהג אליה יפה וכי היא (המתלוננת) הייתה בגלגול הקודם הבעל שלו.

עוד מתואר בכתב האישום המזעזע, כי המתלוננת השנייה שאלה את המשגיח התוקף איך הוא מעז לתקוף אותה כך בזמן שמדובר באיסורים קשים, אך הוא ענה לה כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין" שכן הוא מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור.. ואסר עליה להמשיך ולשאול שאלות נוספות.

עורכי הדין של המתלוננות, פרופ' עו"ד אביעד הכהן ועו"ד בתיה כהנא דרור, מסרו בתגובה להסדר הטיעון כי "גם מאסר עולם וקנס של מיליון שקלים לא יכפרו על המעשים המזוויעים שעשה האיש. מדובר באחת מפרשיות ההתעללות והניצול הקשות ביותר ובכלל זה כלפי קטינות.

"רק העבירות בהן הודה הנאשם היום מדברות בעד עצמן. מצד שני היה חשוב להגן על המתלוננות ולחסוך להן את הסבל הכרוך בניהול משפט, ועם זאת אי אפשר שלא להתפעל מנחישותן ואומץ ליבן של הנפגעות לחשוף את הפרשה הקשה ולהתלונן גם במחיר פגיעה אישית וזאת במטרה לעצור פגיעות נוספות בנשים וילדות.

"הרשעת הנאשם במעשים המיוחסים לו מהווה מסר חשוב כי כל עבריין ללא קשר למעמדו ולקשריו עשוי לבוא על עונשו וחשוב שכל אישה וילדה שנפגעת תזכור שהיא לא אשמה בכך ולא תתבייש להתלונן ולחשוף עד להבאת העבריין לדין.

"הצלחת המהלך גם נזקפת לעובדה שלמרות מעמדו הרבני החשוב של הנאשם נמצאו הרבנים והפוסקים בקהילה החרדית שלא היססו להוקיע את האיש ולתמוך במתלוננות כולל עידודן לערב את רשויות החוק. אנו מקווים שתקדים זה יעודד קרבנות נוספים במגזר החרדי לפנות לרשויות במקרים דומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר