דריכות שיא

חשש מטרור ערב הבחירות בצרפת: אלפי שוטרים ברחובות

לילה לפני הבחירות לנשיאות צרפת, מורגשת דריכות שיא ברחובות. בשבת נעצר צעיר שאיים בסכין על שוטר, איש לא נפגע. ראש הממשלה: "דבר לא יטיל צל על התהליך הדמוקרטי החשוב" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שוטרים בצרפת. ארכיון (צילום: Serge Attal/FLASH90)

ערב הבחירות לנשיאות צרפת, מורגשת ברחבי המדינה ובפרט בפריז כוננות גבוהה מחשש שארגוני טרור ומחבלים ינצלו את היום המשמעותי בצרפת לביצוע פיגועים. 50 אלף שוטרים הוצבו בחוצות בכדי לאבטח את הבחירות לנשיאות, ובסוף השבוע הצטרפו אליהם כוחות נוספים, בהם יחידות עילית צרפתיות.

לאחר פיגוע הירי שגבה את חייו של שוטר ביום חמישי, במהלך השבת אירעה תקרית נוספת, כאשר אדם איים בסכין על שוטר במטרו בצרפת ונעצר בלי שהצליח לפגוע בשוטר.

דובר רשות הרכבות הצרפתית עדכן כי החשוד התקרב לשוטרים שהוצבו בתחנה ונופף בסכין לעבר אחד מהם. כאמור, הוא נעצר מבלי להצליח לפגוע באיש, אולם נוסעים רבים נבהלו מהמראה ונמלטו מתחנת הרכבת.

ראש הממשלה הצרפתי ברנאר קזנוב אמר כי צרפת לא תיכנע לפחד וכי "דבר לא יטיל צל על התהליך הדמוקרטי החשוב". הוא הודיע כי הרשויות כולן יגוייסו למאמצים לאפשר את הבחירות.

שלטי בחירות של 11 המועמדים (שאטרסטוק)

נושא הביטחון בצרפת נחשב למשמעותי מאוד בבחירות לנשיאות, זאת בין השאר בשל סדרת הפיגועים הקשה לפני כשנתיים. לאחר הסיבוב הראשון בבחירות שייערך בצרפת מחר - יעלו שניים מבין 11 המועמדים לסיבוב שני שייערך בעוד כשבועיים. הנשיא או הנשיאה הבאים של צרפת ייבחרו על ידי 47 מיליון בעלי זכות בחירה - חלקם, אלו הגרים בחלקים שבשליטת צרפת מעבר לים - החלו להצביע כבר היום.

כישלונם של הסוקרים בבחירות בארה"ב, מביא אותם להיות זהירים יותר הפעם, והם נמנעים מלשלול באופן גורף תוצאות מפתיעות בבחירות. מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני, לא זוכה על פי רוב הסקרים בניצחון בבחירות - אלא עמנואל מקרון, יריבה שעומד בראשות תנועה חדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר