מיוחד ל'כיכר השבת'

ניסינו כל דרך דיפלומטית // ציפי חוטובלי

ההחלטה לא לקיים את הפגישה עם שר החוץ הגרמני היתה צודקת, חכמה, ונכונה מוסרית. אין ספק שהמסר הועבר • סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בטור ל'כיכר השבת' (אקטואליה)

ציפי חוטובלי | כיכר השבת |
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

השבוע הציב ראש הממשלה קו אדום דיפלומטי מול שר החוץ הגרמני, המסר היה חד משמעי- לא נפגש עם גורמים שנפגשים עם שוברים שתיקה, לארגון הזה מטרה אחת- להפוך את חיילי צהל לפושעי מלחמה אנחנו לא ניתן לזה יד.

חשוב לציין שבשנתיים האחרונות ראש הממשלה ואני כסגניתו במשרד החוץ מובילים מאבק אקטיבי מול מדינות אירופה השונות נגד מימון ארגונים אנטי ישראליים שחותרים תחת הקיום שלנו.

ארגון שוברים שתיקה עמד מאחורי שני דו"חות בינלאומיים נגד ישראל בעקבות שני המבצעים הצבאיים בעזה, עופרת יצוקה וצוק איתן.

דו"ח גולדסטון של האו"ם התבסס ברובו על עדויות אנונימיות של שוברים שתיקה, בדו"חות האום נטען שישראל פוגעת במכוון באוכלוסייה אזרחית, דבר שלא היה ולא נברא.

טענות אלה גרמו נזק מדיני רב לישראל. וארגון חמאס אף ציטט את הדו"ח ואמר שיש הודאות של קציני צה"ל בביצוע פשעי מלחמה, ארגונים אלה פעילים בעיקר בחו"ל, והם עוסקים בהוצאת דיבת ישראל ברחבי העולם.

פורסם באתר המעקב אחרי עמותות שיש דרישה מהמדינות הזרות שמממנות את שוברים שתיקה להביא ״מכסת עדויות מפלילות ״, ולכן ההחלטה לא לקיים את הפגישה עם שר החוץ הגרמני היתה החלטה צודקת, חכמה, ונכונה מוסרית.

זאת הדרך היחידה שנותרה אחרי שהעברנו בכל אמצעי דיפלומטי מסר חד משמעי שישראל לא תקבל פגישות של גורמים רשמיים עם ארגונים שפוגעים בחיילי צה"ל.

בסופו של יום יחסי ישראל גרמניה לא יפגעו, וימשיכו להיות חזקים, אבל אין ספק שהמסר הועבר לכל מדינות אירופה וברור לי שהדבר יגרום לכל גורם מדיני שמגיע לכאן לביקור לשקול היטב פגישות מהסוג הזה.

אנו מצפים מידידותנו בעולם לכבד את הדרישה הכל כך הגיונית הזאת.

  • הכותבת היא סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטבלי ממפלגת הליכוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר