עלייה במכירות הרכבים, אך לא ללקוחות פרטיים

מכירת כלי רכב חדשים בישראל נמצאת במגמת עלייה ושוברת שיאים חדשים אך מתברר כי היבואנים לא מצליחים לשכנע את הלקוחות הפרטיים לרכוש אצלם ולא בחברות הליסינג (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בישראל אמנם קונים כל העת יותר ויותר רכבים חדשים כשהרבע הראשון של שנת 2017 היה שיא מסירות החדש עם 99 אלף מכוניות אך מתברר כי מעט מאד מהם לקוחות פרטיים. על פי נתונים שפורסמו ב'ידיעות אחרונות' רוב הרוכשים הפרטיים העדיפו לרכוש את רכבם החדש דווקא מחברות הליסנג על מסלוליהן השונים.

למרות העלייה במסירות והמבצעים שעשו היבואנים כדי למשוך את הלקוחות הפרטיים אליהם, שיעור מכירות הרכב החדש לפרטיים היה 54%, זהה לזה שנמדד במהלך כל שנת 2016. המשמעות: יבואני הרכב ממשיכים למכור בהנחה מכוניות לחברות הליסינג, שממשיכות למכור לפרטיים.

על פי הנתונים של 'ידיעות אחרונות', יונדאי, מובילת השוק, נותרה עם 46% מכירה ישירות לפרטיים, אולם הוזלת ה-i10 הבסיסית ל-72 אלף שקל, במהלך שנועד להקטין את האטרקטיביות שלה במכירות ה"אפס ק"מ" של חברות הליסינג, הצליח להעלות את שיעור הרכישות הפרטיות מ-64% ל-69%.

קיה שבמקום השני ירדה מנגד לשיעור של 40% בלבד מכירות ישירות לפרטיים. רק 49% ממסירות הספורטאז' שלה, ששמר על מעמדו כרכב הנמכר בארץ, היו ישירות לפרטיים, לעומת 60% בשנה שעברה.

טויוטה שבמקום השלישי הצליחה לעומתן להגדיל את שיעור לקוחותיה הפרטיים מ-55% ל-63%. זאת בין השאר על רקע השקת רכב הפנאי R־CH, ש-98% מ-1,000 הרכבים שמסר ברבעון הראשון, נרשמו על שם לקוחות פרטיים. אפילו רבת המכר שלה, הקורולה, רשמה עלייה של אחוז ל-38% רכישות פרטיות.

סקודה שבמקום הרביעי רשמה מגמה הפוכה, עם ירידה מ-45% ל-42% מכירה לפרטיים. האוקטביה רשמה שיעור מכירות לפרטיים נמוך יותר משל הקורולה: 36%. וזה עוד גבוה לעומת הראפיד, שרק 9% ממסירותיה יועדו ישירות ללקוחת כאלה.

ניסאן, שזינקה למקום החמישי עם מכירות חזקות של ה-X טרייל, עשתה זאת גם היא על רק גידול במכירות לציים. רק 52% ממכוניות המותג נרכשו ישירות בידי לקוחות פרטיים, לעומת 57% בשנה שעברה.

עוד התבלטו בהמשך הטבלה: מיצובישי שהגדילה משמעותית את המכירה לפרטיים עד 62% מהמסירות, וגם אופל - ל-45%. מנגד, שיעור המכירות לפרטיים בפיאט ירד ל-36%, על רקע זינוק במכירות הטיפו המשפחתית לציים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר