היורש של משעל

כדורגלן, ניצל מהתנקשויות: זה מנהיג חמאס החדש

איסמעיל הנייה, עד עתה מנהיג חמאס בעזה, נבחר למנהיג הארגון כולו. בעברו שימש ככדורגלן, סבור שפיגועי ההתאבדות הם "הקרבה על קידוש ה'" ובירך את אובמה על נצחונו (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
איסמעיל הנייה (צילום: Ahmad Khateib/ Flash 90)

בבחירות החשאיות שנערכו בסוף השבוע, ניצח מנהיג חמאס בעזה איסמעיל הנייה את יריביו ונבחר למנהיג הארגון כולו. לצד הנייה, התמודדו על מקומו של מנהיג הארגון חאלד משעל גם מוסא אבו מרזוק ומוחמד נזאל.

בעברו, היה הנייה כדורגלן, אולם הוא עדיין עולה מעת לעת על המגרש, לרוב בנסיבות פוליטיות - כמו הזדהות על שביתות רעב של אסירים מנהליים.

לשיטת הנייה, פיגועי ההתאבדות שיזם הארגון כנגד ישראל הם "מבצעי הקרבה על קידוש השם". לדבריו: "עשינו זאת רק משום שהישראלים ביצעו מרחץ דמים. זו הייתה תגובה להפצצות של מטוסי F-16 נגד אנשים, הרג גברים, נשים וילדים. הם המשיכו לפגוע באזרחים פלסטינים, וזה מה שהניע את הלוחמים האיסלאמים לפעולות מסוג זה".

לדבריו, חמאס אינו ארגון טרור: "האירופים והאמריקנים אמרו כי המבצעים האלה הם הסיבה לכך שחמאס מופיע ברשימת ארגוני הטרור. אבל עכשיו הפעולות האלה נפסקו. האם הם הסירו את חמאס מהרשימה הזו?".

חגיגות הניצחון של הנייה, חודשים אחרי "צוק איתן"

לא פעם בשנים האחרונות התעמת הנייה עם אבו מאזן, ואמר כי הסגר על עזה הוא "הפשע הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית". כשברק אובמה ניצח את הבחירות בארצות הברית ב-2009, בירך אותו הנייה ואמר כי ניצחון אובמה הוא "עליונות השוויון על הקיפוח. אנחנו בדרך לחירות, כפי שעשו העמים בדרום אפריקה ובאמריקה. לא נוכל לחוש בשביעות רצון תחת כיבוש טרוריסטי וברברי".

הנייה, כמו מנהיג חמאס הקודם חאלד משעל, גם הוא ניצול התנקשויות ישראליות. ב-2003 הוא ניצל מהפצצה אווירית של חיל האוויר הישראלי על דירת מסתור בה שהה עם בכיר חמאס אחמד יאסין. במבצע צוק איתן, הפציצה ישראל את ביתו של הנייה, אולם הוא כצפוי לא שהה בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר