ראיון מיוחד

רבה של בלגיה הרב אברהם גיגי: איסור השחיטה - לא אנטישמיות

רבה הראשי של בלגיה, הרב אברהם גיגי, אומר בראיון ל'כיכר השבת' כי ההחלטה לאסור את השחיטה - לא אנטישמית וכי הוא בטוח שהם יצליחו להביא לביטול החוק • צפו (אקטואליה)

ישי כהן, אמסטרדם | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

רבה הראשי של בלגיה, הרב אברהם גיגי, מתייחס בראיון ל"כיכר השבת" לאיסור השחיטה שחוקק במספר מחוזות במדינה והאפשרות שהאיסור יורחב. לדבריו לא מדובר בנושא אנטישמי, ומסביר מדוע הם לא פונים לממשלת ישראל שתסייע להם במאבק.

"החוק עבר בוועדה", מספר הרב גיגי, "בעוד חמש עשרה יום הוא יעבור במליאת הפרלמנט. ואנחנו חושבים שיעבור בפה מלא. אחרי שהחוק עובר אז אנחנו נוכל לנקוט באמצעים משפטיים. אני חושב שיש סיכוי, למה? כי החוק הזה פוגע בזכויות האדם, פוגע בחופש הדת. אני מקווה שבית המפשט לחוקה יבין שזו באמת פגיעה חמורה בחופש הדת".

"אני לא חושב שזו החלטה אנטישמית", קובע רבה של בלגיה, "אלה שהציעו את החוק, הם חברים של הקהילה שלנו. הבעיה היא שחברות 'צער בעלי חיים' חזקות באירופה ובבלגיה בפרט, הלחץ שהם עושים הוא כל כך חזק שאלה שמחוקקים חוק, פוחדים מה יקרה אם הם לא יצביעו בעד החוק, לא יהיו להם מצביעים, חברות צער בעלי חיים חזקים ויש להם השפעה על הקהל וזה יכול לערער את המצב שלהם".

במידה ובית המשפט לא יקבל את העתירה והשחיטה תיאסר, איך תתמודדו?

"הם אומרים לנו 'אנחנו אוסרים את השחיטה אבל אנחנו מרשים לכם להביא בשר מבחוץ'. אז אמרתי להם החוק הזה לא הגיוני. אם אני נלחם בעד זכויות האדם אני לא אעשה הבדל בין מי שגר בבלגיה לאדם שגר בסוריה. עכשיו הם אומרים לך, שפרה בוולוניה יותר חשובה מפרה בהולנד".

הרב אברהם גיגי בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

אתה חושש שיום אחד יאסרו ברית מילה בבלגיה?

"היום לא מדברים בכלל על ברית מילה. לא יודע למה קושרים דבר אחד עם השני. אני בטוח שבעז"ה נלחם ונצליח להדוף את החוק הזה. אני אופטימי. ננקוט בכל האמצעים שיש ברשותנו".

ממשלת ישראל עוזרת לכם במאבק על השחיטה?

"לא. היא לא עוזרת. לא ביקשנו. לא יודע איזו עזרה אפשר לקבל ממנה, אדרבה - אני חושב שזה לא יהיה טוב כי הם יחשבו שזה פגיעה בריבונות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר