הדאגה של הח"כ מחד"ש

ל"ג בעומר במירון: מחסור חמור באוטובוסים

בדיון שנערך בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, הובעה דאגה רבה מפני ההיערכות הלקויה של התחבורה הציבורית לקראת הילולת ל"ג בעומר במירון (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נוסעים בדרך למירון. ארכיון (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית, הובעה דאגה רבה מפני ההיערכות הלקויה של התחבורה הציבורית לאירועים המוניים דוגמת ל"ג בעומר במירון.

את הדיון, בו לקחו חלק נציגים ממשרד התחבורה, משטרת ישראל חברות האוטובוסים ורכבת ישראל, פתח יו"ר הוועדה ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) ואמר: "התפיסה שעדיין שלטת היא שיש שגרה ללא אירועים ומידי פעם 'נוחת' עלינו אירוע המוני וכל פעם מפתיע אותנו מחדש. לא מבינים שאירועים כאלה הם חלק בלתי נפרד מהשגרה והרבה מהם גם ידועים מראש".

לדבריו, "זה מביא לכך שאותם אירועים המוניים הופכים לעונש כבד למשתתפים שרוצים לקחת חלק באירועים דתיים, הלוויות וכדומה. מלבדם סובלים גם יתר התושבים שבסך הכל רוצים להגיע הביתה כאשר כל סדרי התנועה האחרים משתבשים. זה פשוט בלתי נסבל".

הקטסטרופה בשנים קודמות (צילום: כיכר השבת)

כצפוי, עיקר הדיון בוועדה התמקד בהילולת רשב"י הקריבה בציון קברו במירון. על פי הגורמים המשתתפים בדיון, הזזת חופשת בתי הספר לפני כשבועיים פגעה קשות בהיערכות התחבורתית לקראת האירוע הענק.

מנהלת אגף הפעלה ורישוי תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה אבירם, אמרה: "בשנים האחרונות, מאז אסרה המשטרה בהחלטה מבורכת להגיע לאירוע ברכב פרטי, ישנה היערכות גדולה מצד משרד התחבורה לאירוע שהוא באמת ייחודי מבחינת היקף האנשים שמגיעים למקום בטווח זמן קצר - צפי לכ-300,000 אלף איש - והתוצאות ניכרות בשטח, אבל לפני שבועיים נטרפו הקלפים".

המצב העגום הוצג כפי שהוא: "אוטובוסים שהיו אמורים לתת מענה לנוסעים למירון, אמורים עכשיו להסיע תלמידים שעבורם זה כעת יום שגרה ואנו עלולים למצוא עצמנו בבעיה קשה. רוכשי הכרטיסים נתקלים כבר עכשיו במחסור בכרטיסים כי החלטנו לא למכור נסיעות לאוטובוסים שיתכן שלא יצאו".

בהתייחס לדברים אמר ח"כ דב חנין: "לפי מידע שהגיע אליי ל-75,000 איש עדיין אין איך להגיע למירון. יש התארגנויות קהילתיות אבל זה לא מספיק. ההחלטה התקבלה ללא חשיבה מקצועית או תכנון מינימלי".

גם מנהל אגף התנועה באגד אמר, כי "לאחר הכנה של מעל 8 חודשים שכללה הפקת לקחים משנים קודמות, היינו מאורגנים ברמה של 2,400 נסיעות למירון ובחזרה ללא פגיעה בקווי השירות הסדירים. ביום בו התקבלה ההחלטה שיש לימודים ביום הזה פנו אלינו כל מפעילי האוטובוסים הפרטיים והחברות הפרטיות וביטלו מאחר ונאלצו להפנות את האוטובוסים לתלמידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר