"אי אפשר בלעדינו"

גפני בנאום מרתק על קואליציה ואופוזיציה ועבודת הכנסת • צפו

במהלך דיון בוועדת הכנסת בנושא רפורמת החקיקה, נשא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, נאום מרתק על עבודת המשכן • "יש דברים שאתה תאכל את עצמך", הזהיר • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

במהלך דיון שנערך היום (שני) בוועדת הכנסת בנושא רפורמת החקיקה, נשא יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, נאום מרתק על עבודת המשכן ממרום ניסיונו בעבודת הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, תוך שהוא מסביר לח"כים הצעירים כי "כל מה שתעשה בסוף יחזור אליך".

"הולכת הממשלה ואומרת לבית המשפט העליון שהיא מינתה את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי ללמד את ועדת הכספים איך לחוקק", אמר גפני בדבריו, "עכשיו אני, מפני צנעת הפרט, אני לא אספר איך עבר בוועדת הכספים חוק קצא"א. איך הממשלה חוקקה חוק. באו נציגי הממשלה ביום שני ואמרו דבר אחד ולמחרת הם באו ואמרו דבר הפוך ממה שהם אמרו. הם עצמם. אני לא מדבר על זה שחילוקי הדעות בין המשרדים היו דרמטיים. אם לא ועדת הכספים על כל חבריה - הקואליציה והאופזיציה, לא היה חוק".

"אם אתם רוצים אני יכול להביא לכם המון דוגמאות", המשיך גפני, "שאל אותי פעם מישהו מהיועץ המשפטי לממשלה: 'למה אנחנו עובדים על חוק שנתיים ואתה ברבע שעה משנה אותו?', אז אמרתי: מה עשיתם שנתיים? רבתם בין המשרדים. היה ויכוח בין היועצים המשפטיים כאן לבין היועצים המשפטיים שם ואותו דבר בכל המשרדים. אצלינו הכל פתוח.

"אני העברתי בקדנציה הזאת יחד עם חברי ועל פי רוב זה קואליציה ואופוזיציה יחד, קרוב למאה חוקים. אין חוק שלא שונה שינוי מקצועי, לא פוליטי. לבוא לבית המשפט ולהגיד מינינו את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כיוון שגם וועדת הכספים עצמה לא יודעת את הליך החקיקה, אני מודיע כאן, בוועדה המכובדת הזאת - אנחנו יודעים לחוקק, פי אלף יותר טוב מהממשלה".

"אנחנו שקופים לכל העולם. כולם רואים את הדיונים שלנו. ללכת לבית המשפט העליון ולהגיד שאני לא יודע לחוקק? אתה יודע כמה חוקים אני העברתי בכנסת?", תהה גפני.

גפני הוסיף ואמר כי "זה דבר שזה נשמת אפה של הדמוקרטיה. אני יהדות התורה, הייתי יותר זמן באפוזיציה מאשר בקואליציה. אני נהנתי מכל רגע. אתה לא יכול לתאר לעצמך, הם באו עם החלטות של ועדת שרים, ושרים הגיעו מדושני עונ,ג עד שפתאום הם חטפו את הפצצה בפרצוף.

"ישבנו ועשינו פיליבסטר, זה אחד התפקידים של האופוזיציה, באו עם הנושא של מע"מ 0 לדיון, ואמרו ליו"ר הוועדה: יומיים אנחנו צריכים את החוק. ניסינו לנהל איתם דיונים אבל לא עזר. אין סעיף בתקנון שלא השתמשנו. בערב תשעה באב למדנו את אגדות החורבן עד הצהריים. אני נהנהתי כל רגע. בן אדם שהיה שר והלך לאופזיציה והולך בצידי דרכים הוא גמר את הקריירה הפוליטית. היה בייגה שוחט שהיה שר והלך לאופזיציה אחר כך וניהל דיונים. אין דבר כזה בדמוקרטיה שכשאתה באופוזיציה אתה נכנס למשבר".

"המציאות שאם אתה באופזיציה כמו שמירב (מירב מיכאלי. י"כ) עכשיו עושה, מגיעים אחר כך לשלטון", אמר גפני והעיר בחיוך: "אבל תדעי גם אז שאי אפשר בלעדינו".

לסיום, אמר גפני: "הבניין הזה עגול, מה שתעשה היום יש דברים שאתה תאכל את עצמך כשתהיה באפוזיציה. יש דברים שאני אוכל את עצמי אבל נזהר שאני לא אצטרך לברך אחר כך ברכת המזון, המציאות היא שיש דברים שאני מתחרט עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר