סערה בהרצליה

ראש העיר הדיח את נציג 'דגל'; גפני זעם וביטל פגישה עמו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני ביטל פגישה עם ראש העיר הרצליה, משה פדלון, לאחר שהדיח את נציג 'דגל' אלעד צדיקוב, שלא חוסך בביקורת על ראש העיר: "דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה" (אקטואליה)

ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני ביטל פגישה עם ראש העיר הרצליה, משה פדלון, לאחר שהדיח אמש (שלישי) את חבר המועצה מטעם 'דגל התורה', אלעד צדיקוב.

במכתב ששיגר גפני לראש העיר הוא כותב כי ראש העיר לא עמד בהתחייבותו ובחוסר הגינות העביר החלטה בניגוד לסיכומים ביניהם. "סיכמנו והתחייבת שלא תעשה שינוי עד הפגישה", כותב לו גפני, "לצערי הרב לא עמדת בהתחייבותך ובחוסר הגינות העברת החלטה אתמול בערב בישיבת מועצת העיר בניגוד למוסכם בינינו".

גפני הזכיר לפדלון כי תמכו בו לראשות העיר בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן. "עקב כל האמור", כותב גפני, "אני מבטל את הפגישה בינינו עד שתחזיר את המצב לקדמותו".

המכתב של גפני

בתגובה להדחתו, פרסם צדיקוב מכתב ארוך בו כתב כי "רה"ע משה פדלון קבע שיא חדש בתולדות ימיה של העיר הרצליה. מעולם לא היה מקרה דומה לכך שבו נכפה על חברי מועצת עיר להדיח את אחד מחברי המועצה. קל וחומר שלא היה אירוע כה קשה של דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה".

הרקע למריבה של צדיקוב עם ראש העיר הינה התנגדותו לכפיית השקפה בעייתית בגני הילדים. לטענת צדיקוב, קיבל תמיכה לעמדתו מכל הציבור הרחב, כולל רב העיר הרב יעקובוביץ והראשון לציון הגר"י יוסף.

"משה פדלון, שנה ורבע לבחירות עסוק כל כולו לקרוץ, לחייך, להתחנף לשמאלני הרצליה. הוא שכח שלא הם הצביעו עבורו בבחירות האחרונות .וגם אין סיכוי שהם יצביעו לו בבחירות הקרובות. בדיחה לא מספרים פעמיים", כותב צדיקוב. "נוא שכח שהציבור המסורתי, הדתי, העממי, החפץ במנהיגות אמיתית ומחוברת- הם אלו שהצביעו עבורו".

צדיקוב מוסיף וכותב כי "רה"ע סיכם עם ח"כ משה גפני, להקפיא מצב, עד אשר גפני פדלון וצדיקוב יישבו יחדיו. בפועל - מנהגו בקודש, רה"ע בועט בהבטחותיו. מילתו שווה כקליפת השום בעיניו. וממילא כמים הפנים לפנים. הבטחותיו כממטרה נודעו בכל קצוות העיר. אין פינה בעיר שהוא לא פיזר הבטחה שלא עמד בה. איזהו המכובד אמרו חז"ל? המכבד את הבריות. אחרת אין התחלה לכלום.

"רה"ע נהנה להתהדר בנוצות גאות הלב, כיצד הוא - אביר הצדק, אביר הנאורות נלחם ביהודי שביטא עמדה של תורה, עמדה של רב ראשי בישראל, עמדה של עמך בית ישראל- אבל משנוכח שהוא בעצם מתעסק עם 'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו' ובעצם סותם פה ומשבית את חופש הביטוי, היה חייב למצוא עוד נק' נוספת להיאחז בה... מה הבעיה? נתלבש על דבריו של צדיקוב בכנסת.

אלעד צדיקוב (צילום מסך מתוך פייסבוק)

"צדיקוב פנה להנהלת דגה"ת בבקשה שתכונס ועדת חינוך בכנסת בנושא חדירת הרפורמים והקונסרבטיבים למערכות החינוך בישראל בתחפושת מכובסת לשון: 'זהות יהודית דמוקרטית, זהות יהודית ישראלית'. צדיקוב לא עשה זאת כי זאת העבודה שלו, או שהוא מתפרנס מכך - אלא כי אכפת לו מה קורה לעם ישראל, מה קורה במדינת ישראל.

"לדיון לפני חודשיים בכנסת, הוא הכין מצגת ונק' לדיון. בין יתר הדברים ניתנה דוגמא כיצד בהרצליה רה"ע משה פדלון תומך ברפורמים ובקונסרבטיבים בסכום של 200 אלף ₪ בשנה, לפעילות בתוך בתי הספר התיכוניים. זאת מבלי שהדבר מפורסם בהסכם קואליציוני כלשהוא, ומבלי שהוריי הילדים מודעים לכך. צדיקוב בשבתו כיו"ר ועדת תמיכות, מכיר את הנושא ומתנגד לכך. על כך הלין באופן דמוקרטי וראוי.

"כמו כן, הציג צדיקוב את מערכת המנהל הלא תקין במשרד החינוך לכאורה - הדרת יהדות אורתודוכסית, פגיעה ברגשות דת, אי עמידה בעקרון השקיפות וחופש המידע, מרמה ומידע חסר במענה על שאלות חברי כנסת, פגמים מהותיים במכרזים והכרזה על היעדר צורך במכרז, ניגודי עיניינים של בכירים בתחום הוראת היהדות. פדלון בחר להיעלב אישית מהדברים, ככה זה כשאתה מנהל עיר מאגו ואמוציות, ולא ממקום שקול ושכלתני. צדיקוב פנה להביר עבורו את המסר ושלח גם ח"כ משה גפני לשם כך. אפילו לקריאותיו המרובות של צדיקוב בשליחות רב העיר למכור את חמץ העיר הרצליה בפסח, פדלון סירב להתייחס. אומרים בחז"ל: מוח שליט על הל ב- ראשי תיבות מלך. לב שליט על המח, ראשי תיבות למך.

"אנשי פדלון ביקשו שצדיקוב ייתנצל על דבריו בנוגע להכנסת תכנים לגני הילדים, אך הוא השיב שלא יעזור לעולם כמה תקרא לעצמך נאור ומשכיל. בלבול ילדים, כפייה רדיקאלית של ערכים משפחתיים חדשים, והחמור מכל זלזול בתורת ישראל – אלו דברים שלעולם לא אכנע להם ואתנצל שאני מגן עליהם".

צדיקוב מוסיף ומאשים כי "לראשונה בתולדות העיר הרצליה, ראש עיר החליט שהוא העדים, הוא הקטיגור, הוא הדיין והוא התליין. והחליט לכפות בלחצים עצומים על כל חברי מועצת העיר להדיח חבר מועצת עיר תוך דריסה גסה של חופש הביטוי, והזכות להגיב. היחידים מכל חברי מועצת העיר שהיו נאמנים לדרך, לערכים, לדמוקרטיה הם חברי מועצת העיר יוסי קוממי יו"ר הליכוד ויריב פישר. אפילו מכתב התמיכה של רב העיר בצירוף רבני ש"ס ותמיכת הרב הראשי לישראל הרה"ג יצחק יוסף, לא הואילו וחברי סיעת ש"ס הצביעו עם רה"ע. מסתבר שראש העיר חשוב יותר. אותו כנ"ל נציג הבית היהודי.

לסיום הוא כותב: "ברוכה הבאה דיקטטורה סותמת פיות, להתראות לך דמוקרטיה פלורליסטית, מקווה לשוב לראותך בעוד שנה ורבע, בהזדמנות הבאה להיפגש. אצלנו בשייטת היה משפט: כשאנשים קטנים עושים צל גדול - סימן שהשמש שוקעת".

מלשכת ראש עיריית הרצליה משה פדלון נמסר בתגובה: "מר צדיקוב, אתה צריך להחליט. "דמוקרטיה" אינה אדרת שמתהדרים בה אך ורק רק כשהדבר מתאים ונח, אי אפשר לאחוז במקל משתי הקצוות: מחד להפיץ דברי בלע חשוכים וגזעניים, הנוגדים כל ערך של שוויון, סובלנות וקבלת זכויות אדם, באשר הוא, ומאידך, להיתלות באילנה הגבוה של הדמוקרטיה ובזכות לחופש ביטוי ודיבור.

"בישיבת המועצה הסביר ראש עיריית הרצליה במפורש כי אין מקום בקואליציה לשותפות עם מי שמשתלח, משקר, משמיץ ומוציא דיבה רעה כנגד ראש העיר וכנגד הנהלת העירייה כולה. אי אפשר להזיל "דמעות תנין" אל מול חברי המועצה, לשקר במצח נחושה ולתרץ את הדברים שנאמרו כאילו הוצאו מהקשרם.

"כל מי שצופה בסרט השידור של ערוץ הכנסת מביא שאין מקום לבילבול. כל מי שהאזין בחודשים האחרונים להתבטאויותיו, החוזרות ונישנות של מר צדיקוב, מעל כל במה תקשורתית אפשרית, מבין שאין גרעין של אמת בהבעת החרטה. הדמוקרטיה היא מכלול של ערכים שיש לקבלם – שוויון זכויות, חופש ביטוי, חירות הפרט וסובלנות - ולאורם של ערכים אלו תמשיך מועצת העיר הרצליה להתנהל ולפעול"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר