לזירה הימית

פיתוח ישראלי: משגר רקטי חדש ומשוכלל. צפו

המערכת לתקיפת ים-חוף היא בעלת טווח של 150 ק"מ, ברמת דיוק של 10 מטר, ומסוגלת לשאת מטען במשקל של כ-120 ק"ג. בתערוכה בסינגפור הוצגו חלק מיכולותיה. צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המערכת הימית בפעולה. הדמייה (צילום: תע"ש מערכות)

בתערוכת הנשק הבינלאומית בסינגפור הנערכת בימים אלו, הציגה 'תע"ש מערכות' משגר רקטי חדש לזירה הימית, שיוכל לפעול גם מספינות קרב ומאסדות קידוח - ה'טריגון'.

המשגר, שיכול לשמש מגוון של רקטות וטילים מהים למטרות ביבשה, נמכר לשני לקוחות זרים, אך עדיין לא נרכש על ידי צה"ל. הפיתוח מיועד לפעילות התקפית של הכוח הימי, לצד פעילות רב-זרועית.

המערכת פותחה על בסיס אלמנטים קיימים של משגרים יבשתיים, ולפי הפרסום ב-ynet בוצעו בה התאמות שמאפשרות שימוש הייחודי במשגר בתווך הימי, הכולל טלטולים, נתזי גלים, מליחות ותנודות חזקות, בלי לפגוע בדיוק של הפגיעה.

הטריגון כוללת מחשב ירי מתקדם ומשוואת ירי שמודדת ומחשבת עבור הכוחות הלוחמים בים את הפרמטרים הנדרשים לירי מדויק, ובהם מיקום, מהירות, תאוצות, כיוון השיט ועוד.

(צילום: תע"ש מערכות)

בתע"ש אומרים, כי "התקנת המערכת, הפעלתה ותחזוקתה פשוטה וידידותית למשתמש, וניתנת לביצוע בקלות ובמהירות. המערכת פועלת ביום ובלילה בכל תנאי מזג האוויר". לדבריהם, "יכולות המערכת לתקיפת ים-חוף היא מדויקת, בעלת טווח של 150 ק"מ ברמת דיוק של 10 מטר, ומסוגלת לשאת מטען במשקל של כ-120 ק"ג".

"כל משגר של מערכת הטריגון כולל שני מארזים עם ארבעה טילי EXTRA בכל אחד ובסך הכל שמונה טילים לכל מערכת שמכוונים לשני כיוונים שונים".

כמו כן, המשגר יאפשר שיגור רקטות למטרות בקו החוף וכן ליעדים בעומק היבשה, לטווחים של עשרות קילומטרים, בלי לחשוף את הכוחות ביבשה לאויב ומבלי לקרב את הספינה לטווח הנ"ט מהחוף.

צפו בווידאו ההדמייה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר