מאבק חריף

ליצמן מאיים להתפטר אם עבאדי תמונה

שר הבריאות הודיע לראש הממשלה כי הוא מתנגד נחרצות למינויה של החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו לתפקיד נציבת שירות המדינה בשל מחלוקות ביניהם (פוליטי)

(צילום: פלאש 90)

שר הבריאות, יעקב ליצמן, מתנגד נחרצות למינויה של מיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית לשעבר לתפקיד נציבת שירות המדינה. על פי הדיווח ב'דה מרקר' ליצמן אף איים על נתניהו כי יתפטר מתפקידו אם תמונה במקומו של משה דיין.

על פי הדיווחים, בימים האחרונים נפגש ליצמן פעמיים עם נתניהו בניסיון להטיל את מלוא כובד משקלו נגד המינוי הצפוי כשהנימוק להתנגדותו של ליצמן הן מחלוקות העבר בינו ובינה.

המחלוקת המרכזית בין השניים הייתה סביב מינויו של פרופ' זאב רוטשטיין למנהל בית החולים הדסה עין כרם. רוטשטיין היה מינוי אישי של ליצמן, שהתעקש על המינוי חרף התנגדות גורמים שונים, ולמרות שמול רוטשטיין מתנהל הליך משמעתי בנציבות שירות מדינה. עבאדי-בויאנג'ו ניסתה למנוע את המינוי והשניים התנגשו חזיתית, כאשר בסופו של דבר ניצח ליצמן והמינוי יצא לפועל.

(נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

משבר נוסף בין השניים פרץ סביב הפטור ממכרז לחברת רכש התרופות שראל. ליצמן ומשרד הבריאות ביקשו להאריך את הפטור, בעוד שעבאדי-בויאנג'ו ניסתה למנוע את הארכתו ודרשה ליצור מכרז עם מתחרים. בשיא העימות דרש ליצמן את פיטוריה, ואף האשים אותה במכתב רשמי ב"סיכון חיי אדם".

עבאדי-בויאנג'ו פרשה בסוף ינואר השנה ממשרד האוצר אחרי שש שנות כהונה בתפקיד החשבת הכללית. אם תיבחר לתפקיד, היא תהיה האישה הראשונה במשרה זו.

הסיבה שנתניהו מעוניין במינויה של עבאדי-בויאנג'ו לתפקיד הם נאמנותה וקרבתה אליו והעובדה שהיא יכולה כנציבת שירות המדינה לסכל או לסייע במינויים על פי רצונו של נתניהו.

ליצמן אינו יושב בוועדת המינוי, שהוקמה ביום ראשון בסבב טלפוני שנערך בין השרים, ואמורה לאשר את המועמד שיביא אליה ראש הממשלה.

בינתיים, ליצמן מכחיש כי איים להתפטר, אך אישר כי הוא מתנגד למינוי. עבאדי ביקשה מ'דה מרקר' שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר