מונה תובע מיוחד לחקירת קשרי טראמפ ורוסיה

ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר מונה לעמוד בראש החקירה בדבר מעורבות רוסית בבחירות בארה"ב והקשרים של מוסקבה עם אנשי הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ (חדשות בעולם)

רוברט מולר (צילום: ויקיפדיה)

משרד המשפטים האמריקני מינה הלילה (ה') את ראש ה-FBI לשעבר, רוברט מולר, לתפקיד תובע מיוחד בחקירת הקשרים בין אנשי הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לרוסיה במהלך הבחירות לנשיאות וההתערבות לכאורה של הרוסים בבחירות.

מולר כיהן כראש הבולשת הפדרלית במשך 12 שנים והיה קודמו בתפקיד של ראש ה-FBI ג'יימס קומי שפוטר על ידי טראמפ בשבוע שעבר.

סגן התובע הכללי האמריקני, רוד רוזנשטיין, מינה את מולר לתובע מיוחד אחרי לחץ מצד אנשי המפלגה הדמוקרטית למצוא מחליף מחוץ למשרד המשפטים שיעמוד בראש החקירה, זאת לאחר פיטורי קומי שעמד בראשה וטען כי טראמפ ביקש ממנו לסגור את החקירה נגד יועצו לשעבר, מייקל פלין.

טראמפ הגיב למינוי מולר לתפקיד ואמר כי "חקירה מקיפה תאשר את מה שאנו יודעים כבר - לא היה קשר בין אנשיי לגורם זר". טראמפ הוסיף כי הוא "מצפה לכך שהעניין הזה ייגמר במהירות".

מולר התייחס למינוי ואמר בהצהרה ראשונה מטעמו: "אני מקבל עליי את האחריות ואבצע אותה כמיטב יכולתי". מולר עמד בראש ה-FBI בין השנים 2001 ל-2013 והוביל את הארגון בימים שאחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. ממשרד המשפטים נמסר כי מולר התפטר מתפקידו בחברה פרטית על מנת לעמוד בראש החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר