קושנר מסתבך?

טראמפ: "קומי היה משוגע, מטורלל לגמרי"

ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי הנשיא טראמפ התבטא לאחר פיטורי ראש ה-FBI כי "עכשיו הלחץ ירד". התקשורת מדווחת כי חתנו היהודי ג'ארד קושנר "בעל עניין בפרשה" (חדשות, עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סובל מביקורת עזה מבית סביב נושא החקירה לקשרים בין אנשיו לרוסיה ופיטורי ראש ה-FBI ג'יימס קומי. טראמפ שנמצא כעת בביקור חגיגי בערב הסעודית משם הוא צפוי להמשיך לישראל, בביקור הבכורה שלו כנשיא, סובל מפרסומים בתקשורת האמריקאית שמייחסים לו התבטאויות בעייתיות.

ה"ניו־יורק טיימס" דיווח כי במהלך פגישתו של הנשיא עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, יום לאחר שפיטר את ג'יימס קומי, אמר לו טראמפ: "בדיוק פיטרתי את ראש האף־בי־איי, הוא היה משוגע, מטורלל לגמרי, הייתי תחת לחץ גדול בגלל רוסיה, עכשיו הלחץ ירד. אני לא תחת חקירה".

העיתון ייחס את הדברים למסמך רשמי של הבית הלבן. חשיפת המסמך מחזקת את ההערכה כי טראמפ פיטר את קומי כדי להביא לסיום החקירה. בדיווח הופיע פרט עסיסי נוסף: קומי כל כך לא רצה לפגוש את טראמפ, עד שפעם אף התחבא מאחורי הווילונות כדי להתחמק ממנו.

הבית הלבן לא הכחיש את הידיעה על דברי טראמפ אבל מצא דרך להתחמק מאחריות. בהודעה שנמסרה מ"אייר פורס 1" נטען: "ג'יימס קומי עשה פוליטיזציה של החקירה ויצר לחץ מיותר על יכולתנו לנהל משא ומתן עם רוסיה. ברור שהחקירה הייתה נמשכת בלעדיו. הסיפור האמיתי הוא הפגיעה בביטחון הלאומי על ידי הדלפות של שיחות פרטיות ומסווגות".

ביום שישי דיווח ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי חקירת האף־בי־איי מתמקדת ביועץ בכיר של הנשיא. אף שמקורות בבית הלבן סיפרו כי החוקרים ממשיכים לחקור בכירים מהקמפיין של טראמפ שכבר אינם משרתים בממשל (למשל, היועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין), הם גם הודו לראשונה כי לפחות אדם אחד בסגל היועצים הבכירים ביותר לנשיא נמצא על הכוונת, וכי הם "מתעניינים" בו.

ההערכות הראשוניות היו כי מדובר בחתנו היהודי של טראמפ, ג'ארד קושנר - שלא דיווח על חלק ממפגשיו עם בכירים רוסים בטפסים שמילא לקבלת סיווג ביטחוני - או התובע הכללי ג'ף סשנס או מזכיר המדינה רקס טילרסון. עם זאת, "ניו־יורק מגזין" טען אמש כי אותו אדם "בעל עניין בחקירה" הוא אכן קושנר, הנמצא עם טראמפ בסעודיה יחד עם רעייתו.

אבל זה לא היה הכל: רשת סי־אן־אן תרמה לסערה כאשר דיווחה אתמול כי בידי האף־בי־איי הקלטות שבהן נשמעים בכירים בממשל הרוסי מתרברבים על כך שפלין למעשה נמצא בכיס שלהם וכי יוכלו להפעילו כדי "להשפיע על טראמפ".

ועדת המודיעין של הסנאט הודיעה כי ג'יימס קומי צפוי לשבור שתיקה ולהופיע בפניה בעוד כשבועיים בדיון פומבי ראשון מאז הודח.

על פי הדיווחים, בבית הלבן נערכים כבר עתה גם מבחינה משפטית להגן על הנשיא לאור הדיווחים הקושרים את אנשיו לרוסים אם כי עדיין לא מדובר בממצאים או מהלכים ממשיים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר