טור אישי

הברכה שבבחירה / הרב ישראל גליס

הרב ישראל גליס בטור מיוחד על הבחירות להסתדרות, חוזר להיסטוריה של בניין ההסתדרות בירושלים ומסביר למה לדעתו העובדים החרדים והדתיים צריכים לתמוך בשלי יחימוביץ' (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הרב ישראל גליס ושלי יחימוביץ' (צילום: דובי קורן, מרים אלסטר - פלאש 90)

כשאני שומע וקורא "בחירות להסתדרות", זה מחזיר אותי עשרות שנים לאחור, בנין ההסתדרות במעלה רחוב שטראוס, בנין גבוה מאד עם עשרות חדרי משרד, ובקומה התחתונה אולם ספורט ואולם מיטשל. בכל שבת היו משחקי כדורסל של נשים של הפועל ירושלים ובמוצאי שבת סרטים באולם הקולנוע מיטשל.

ממול, היו מדי פעם הפגנות של תושבים שהיה אכפת להם, ביניהם הצדיק רבי יצחק דוד גוטפרב זצ"ל והרב הירש קרויזר.

כשיצקו את היסודות של הבניין, בתחילת שנות החמישים, עבר מרן הרב מבריסק עם בנו ליד הבניין שהולך ומוקם, ולשאלת בנו מה צריך לעשות, ענה הרב שצריך לאפשר להם לבנות ובעוד חמישים שנה הבניין ייהפך לישיבה גדולה.

האיש שעמד מאחורי הקמת הבניין היה משה ברעם, שהיה שר בממשלת ישראל, אביו של השר עוזי ברעם והסופר חיים ברעם. אנשי מפא"י מובהקים. כשמשה ברעם הצהיר בגלוי שהקמת בית ההסתדרות היא כדי לעצור את הציבור החרדי שלא יתרחב ולא יעבור את גבולות הבניין לכוון מרכז העיר, השר עוזי ברעם אמר שהוא מאוכזב שתקוותו של אביו לא התממשה ואכן כל הבניינים שמקיפים את הבניין עד לרחוב יפו נרכשו על ידי יהודים חרדים והשפה השולטת באזור היא אידיש.

שנים גדלנו ליד המפלצת הגדולה של בנין ההסתדרות. במלחמת ששת הימים ישבו על גג הבניין אנשי מודיעין והבניין עמד תחת הפגזות של תותחים ארוכי טווח, אחרי המלחמה עלינו לגג הבניין לראות את נפלאות הבורא, מצד אחד את הרי מואב וים המלח והעיר העתיקה ומצד שני של הגג ביום בהיר את מגדלי שלום בתל אביב.

ובבניין ההסתדרות פנימה, נשאר מקום לפעילות למען הפועלים ודי מפחיד כי כל הפעילות שם הייתה כדי לעקור את הדת, ובכלל בימי הקיץ לראות את חוסר הצניעות במקום, בית הקולנוע מיטשל היה למטרד אבל בתוך תקופה כשהוקמו בתי קולנוע מתחרים ננטש אולם מיטשל והפך בשנים האחרונות לאולמי שמחות בהכשר העדה החרדית.

בנוסף לכך, לפני למעלה מעשור חלק מהבנין הפך לסמינר "משכן שרה" שבו לומדות למעלה מ-350 בנות. חלק מהבנין הפך למקום משכנם של אנשי מכון "לומדה" בראשותו של הרב יעקב ירוסלבסקי. ובבניין ההסתדרות של היום שם ברחוב שטראוס נשארו כמה משרדים עלובים כשאנשי הסתדרות מתאמצים להחזיק בבניין ואכן התקיימה נבואתו של הרב מבריסק זצ"ל.

עד כאן היסטוריה של בנין ההסתדרות ואנשיו.

כיום, יש ניסיון להפוך את אימת ההסתדרות למשהו אחר. בעוד הראשונים דגלו בחילולי שבת, קמה חברת כנסת שלי יחימוביץ' ומנסה לדבר הסתדרות אחרת, בכל אופן בדאגה לעובד הדתי, ובהסתדרות יש הרבה יהודים חרדים ודתיים שעובדים לפרנסתם וצריכים ייצוג הולם שיקשיב לרחשי ליבם.

אני לא מכיר, לא את הנציג הנוכחי ולא את הנציגה הנוכחית שמתחרה למקום הראשון, אבל ההצהרות של כל אחד מהם מלמדות על הגישה בעתיד לצרכיו של העובד הדתי.

גילוי נאות, אני לא חבר הסתדרות אבל התחושה היא שכל עובד דתי וחרדי צריך לגרום לשינוי ביום הבוחר - יום שלישי, ולהבין שהבחירה בשלי יחימוביץ שחברה לתנועת ש"ס, תביא לכם ברכה בשנים הקרובות, ובעיקר תמנע חילולי שבת במרחב ההסתדרותי.

ולמי שבוחר, שתהיה לו מחשבה טובה ביום הבוחר ובחירה נכונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר