פטירת המתנדב

מתנדבי 'איחוד הצלה' התכנסו לאחר האסון

עשרות ממתנדבי איחוד הצלה בירושלים התכנסו לכנס מיוחד לאחר האסון של פטירת המתנדב אפי גדסי ז"ל בעת שהיה בדרכו להצלת חיים. אלי ביר: "זאת הצוואה שהשאיר" (חרדים)

(צילום: איחוד הצלה)

עקב האסון הקשה שניחת על מתנדבי 'איחוד הצלה' עם פטירתו הטרגית של המתנדב אפי גדסי ז"ל בעת שהיה בדרכו להציל חיים, התכנסו מתנדבי איחוד הצלה והנהלת הארגון לעצרת חיזוק והתעוררות ביוזמתו של ראש צוות גאולה, יוסי רפאלי.

רפאלי היה זה שעם קבלת המקרה הקשה יצא למקום ואף הגיע בתוקף תפקידו למשפחה בכדי להודיע את הבשורה הקשה וכן לקח על עצמו את כל הסידורים הלוגיסטיים בכדי לארגן הלוויה מכובדת.

כיבדו בהשתתפותם המקובל ר׳ יעקב עדס וכן רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אשר חיזקו ועודדו את המתנדבים עקב הטרגדיה הקשה שחוו. בסיום הערב נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים על ידי הרב עדס.

הרב שמואל רבינוביץ' עמד בדבריו על כך שיש עניין גדול שאנשים צדיקים נפטרים כשהם בתוך כדי עשיית מצווה וכך הם עולים לעולם הבא כך גם אפי ז"ל שנפטר בדרכו להציל חיים. הרב סיפר על תלמידו של הרב שלמה זלמן אוירבך, שיצא ללמוד בחברותא כשבדרך הגיע מחבל ודקר אותו למוות ור' שלמה זלמן אמר שדווקא זכות התורה שהיה בדרכו ללמוד תגן עליו וזה העולם הבא שלו.

המקובל רבי יעקב עדס, עמד בדבריו על החשיבות של ההתנדבות להצלת חיים ואף סיפר על תנא שהייתה בת קול יורדת כל יום ואומרת לו שלום בזכות שהיה מרפא אנשים, "המעלה שלכם כמתנדבים שאפילו בת קול יכולה לדבר אתכם וכמובן שיש חשיבות גדולה לעשות הכל בקדושה וטהרה ולפי גדרי ההלכה". בסיום ערך כאמור, הרב קבלת עול מלכות שמים יחד עם המתנדבים ובירכם שימשיכו להציל חיים.

נשיא איחוד הצלה אלי ביר, סיפר: "כל הזמן מגיעים אלי סיפורים שמחזקים אצלי את ההבנה איזה מתנדב היה אפי ז"ל ואיזו מסירות הייתה לו להצלת חיים. בבית הלוויות, רגע לפני שעליתי להספיד את אפי היקר, ניגש אלי אדם שאני לא מכיר. הוא שאל אותי: "אתה אלי ביר?". עניתי שכן. ואז הוא סיפר לי שבדיוק לפני שבוע הבת שלו, רק בת 3, נחנקה מגוף זר והוא התקשר להזעיק את איחוד הצלה. אפי היה המתנדב הראשון שהגיע לבית שלו בתוך דקה. במקצועיות, אפי שחרר את הגוף הזר מקנה הנשימה של הילדה והציל את חייה. זמן קצר אחר כך גיליתי שמשם אפי יצא למקרה נוסף. ילד עם קשיי נשימה שגר במרחק קצר מהמקום. גם לילד הזה הוא הגיש עזרה מצילת חיים.

מדהים שרק לפני שבוע אפי ז"ל הציל במרווח של כמה דקות את חייהם של שני ילדים. זאת המסירות שהייתה לו לשליחות שלנו להציל ולסייע לכל מי שזקוק לכך וזאת הצוואה שהוא השאיר לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר