אאא

חברת המוניות הדר לוד הודיעה הבוקר (א) לרשות שדות התעופה כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בשדה התעופה בן גוריון, וזאת לאור המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה במכרז, חברת Gett, והפגיעה הקשה הצפויה לכאורה בשכר הנהגים.

אתמול (מוצאי שבת) בלילה התכנסו הנהגים יחד עם הנהלת החברה, ולמרות ההבטחה מיום שישי לבוא ולחתום על החוזה ההנהלה שוב הפכה את החלטתה, והותירה את רשות שדות התעופה ללא זכיין רשמי להענקת שירותי נסיעות.

בעלי המוניות של תחנת הדר-לוד טוענים ששינו את החלטתם לאחר שחברת גט (Gett) נסוגה מההסכמות המוקדמות בין הצדדים ולנוכח הורדה של 31% מתעריף הנסיעה שנקבע על ידי משרד התחבורה, הורדה שלתפיסת הנהלת החברה תוביל לפגיעה חמורה ובלתי צודקת בשכרם ובתנאי העסקתם של הנהגים.

"נהגי הדר-לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם חברת Gett במטרה למזער את הפגיעה בנהגים, אך לצערנו Gett חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר-לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג", אומר מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד, מנחם בר-חיים.

לתפיסתו מדובר בתמחור לא ריאלי. זה הפסד שיוביל את הנהגים לחרפת רעב. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הרצון והצורך הציבורי בהורדת יוקר המחייה לבין שמירה על תנאי שכר מינימליים לנהגי המוניות בישראל. חברת הדר-לוד משרתת את ציבור הנוסעים לנתב"ג וממנו כבר עשרות שנים, ואנו נמשיך לספק שירות איכותי, מקצועי והגון לציבור הישראלי".

במשרד התחבורה וברשות שדות התעופה לא מתכוונים לוותר על ההנחה. שר התחבורה ישראל כץ התייחס הבוקר נושא בראיון בגלי צה"ל ואמר שקיימת אפשרות לפתוח את ההסעות משם לתחרות מלאה, בדיוק כמו שהתכוונו לעשות שם כבר בשבוע שעבר כשמוניות הדר איימו שלא לבוא ולחתום על החוזה "אפנה למנהל רשות שדות התעופה יעקב גנות ואוודא שהאזרח יהיה מוגן ויקבל את ההנחות". רשות שדות התעופה מתכוונת להפעיל מערך שאטלים, עם תגבור של רכבת ישראל, כך שההבטחה הרשמית היא שאף נוסע לא יפגע.