פרקליט המדינה ממליץ

שי ניצן: 'למנוע הפגנות נגד מגייסים חרדים'

במכתב למפכ"ל המשטרה כותב פרקליט המדינה שי ניצן עם סגנו רז נזרי כי יש לראות את ההפגנות נגד המגייסים כהפגנות נגד אנשי ציבור ולמנוע אותן לחלוטין תוך מעצרים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפגנה חרדית. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליט המדינה, שי ניצן, פנה במכתב למפכ"ל המשטרה, בעניין הטיפול בהפגנות מול בתי חיילים חרדים והפועלים לגיוסם וקרא לפעול נגד המפגינים בצורה מהירה.

במכתב נאמר כי לפי ההנחיה העוסקת בחירות ההפגנה, ושקיבלה באחרונה משנה תוקף בפסיקת בג"ץ, אין מקום לאפשר הפגנות המתקיימות מול ביתם של עובדי ציבור, כאשר קיימת חלופה אפקטיבית המאפשרת למפגינים למחות מול מקום עבודתם של עובדי ציבור אל

פרקליט המדינה מציין כי בהתאם לכך, ככלל, אין מקום לתת רישיון להפגנות מול בתי חיילים חרדים והפועלים לגיוסם. מקום בו מתקיימת הפגנה כזו ללא רישיון, מתבקשת המשטרה במסגרת הפעילות לפיזור ההפגנה, לפעול גם לאכיפת הוראות החוק נגד המשתתפים שלא נענו להוראות הפיזור, בהתאם לשיקולים השונים המפורטים במכתב, כאשר כמובן יש לבחון כל מקרה לגופו.

"ההפגנות המבוצעות אל מול אישי ציבור חרדים או דתיים אשר פועלים לעתים, בשליחות המדינה אל מול חלקים מהציבור אליו הם שייכים נסיבות אשר מעצימות את הפגיעה האישית שעלולה להיגרם לעובד הציבור עקב ההפגנות והאמור יפה כמובן גם ביחס לעובדי ציבור ממגזרים אחרים בנסיבות דומות", כותב ניצן.

"אנו מודעים לקשיים המבצעיים העלולים לעתים להיווצר כתוצאה מפיזור הפגנות ואולם אל מול המחיר הגבוה שיש להפגנות מול עובדי ציבור אלו מבחינת זכויות הפרט שלהם ושל משפחותיהם ושל שכניהם וההשפעה שעשויה להיות לכך על גיוס חרדים והמשך שירותם בצה"ל ועל רקע האינטרס הציבור הקיים בהקשר זה נבקש לעשות כל מאמץ למנוע ולפזר הפגנות אלו בהקדם האפשרי", ממליץ פרקליט המדינה.

"מטעם זה, במקום בו מתקיימת מול ביתו של עובד ציבור הפגנה ללא רישיון, וכאמור ככל אין מקום לתת רישיון להפגנות מול בתיהם של חיילים חרדים והפועלים לגיוסם, נבקש כי במסגרת הפעולות לפיזור ההפגנה תפעל המשטרה גם לאכיפת הוראות החוק נגד המשתתפים שלא נענו להוראת הפיזור", נאמר במכתב.

עד עתה נמנעה המשטרה מלעצור את המפגינים רק בשל הפגנתם ובעיקר נעשתה אכיפה לשמירת הסדר ומניעת חסימת כבישים. ההוראה החדשה של פרקליט המדינה הופכת את כל משתתפי ההפגנות נגד המגייסים למועמדים למעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר