חשיפת "כיכר השבת"

הגר"ד יוסף תוקף: דברי הרב יוסף דוויק - "כפירה גמורה"

בעקבות דברי הרב יוסף דוויק על 'אנשי התועבה', שנחשפו ב'כיכר השבת', חבר המועצת הגר"ד יוסף יוצא במתקפה חריפה נגדו ואומר כי הקדיח תבשילו ודבריו הם "כפירה גמורה בדברי תורתינו" (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר חשיפת "כיכר השבת" על הסערה הגדולה בלונדון בעקבות דבריו של הרב יוסף דוויק, הרב החדש של הקהילה הוותיקה 'שער השמים', הנשוי לנכדת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, שדיבר בזכותם של "אנשי התועבה", יוצא חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף במתקפה חריפה נגד הרב דוויק ואומר כי הקדיח תבשלו ודיבר דברי כפירה.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", שיעור בן שעה וחצי שנשא הרב דוויק לקהילה הוקדש לנושא זה, ודבריו אלו גררו ביקורת רבה על עצם העלאת הנושא ועל התוכן החריג המנוגד להלכה. רבני לונדון, ובהם הגאון רבי אהרון בסוס משכונת גולדס גרין בלונדון, תקפו אותו בחריפות על דבריו ואמרו כי הוא מעוות את התורה ודבריו פסולים.

חשיפת "כיכר השבת"

כעת מגיע הגר"ד יוסף, ובמילים קשות הוא תוקף את הרב דוויק. את המכתב מייעד הרב לבני הקהילה היהודית בניו יורק, שם מתחוללת דרמה סביב הרב שמבקש להגיע ל'דיל' - הנופש השנתי של בני הקהילה, ויש מי שקוראים להחרים את הגעתו ולמנוע זאת.

במכתב, שהגיע לידי "כיכר השבת", כותב הרב יוסף: "מאוד נחרדתי לשמוע מדבריו של אחד המתיימר להיקרא רב, שהקדיח תבשילו ודיבר דברים חמורים ביותר, שיש בהם כפירה גמורה בדברי תורתנו הקדושה, ובדברי חז"ל המסורים לנו מדור דור".

הגר"ד יוסף מוסיף כי "חלק גדול מדבריו הם דברים שיש בהם ניבול פה, שבודאי כל בר דעת יבין שאסור לאומרם". חבר המועצת מדגיש: "שמעתי בעצמי חלק מהדברים".

הגר"ד יוסף תוקף את עצם העלאת הנושא בשיעור וכתב: "במקום ללמד את בני קהילתו תורה ודעת בהלכה ובמוסר, בחר לעסוק בפניהם בענייני תועבה וד"ל".

מכתב הגר"ד יוסף המתפרסם לראשונה

חבר המועצת ממשיך בדבריו הקשים: "ובודאי שאיש זה אינו ראוי להיקרא בשם רב", וקורא לבני הקהילה למנוע את הגעתו ל'דיל': "עליכם לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את כניסתו אל מחנה קדשכם ובוודאי שאין לאפשר לו לשמש בתפקיד ציבורי כל שהוא בקהילה".

כזכור, עם פרסום הכתבה הראשוה מסר הרב דוויק בתגובה כי "לדעתי אין מנהיגות מהציבור החרדי בנושא ואנו מפסידים את הנוער (לא רק מי שנאבק עם זה באופן אישי) שאם יש בפניהם לבחור בין לכלול אנשים שונים בתוך הציבור לבין הלכה ויראת שמים, אלפים יבחרו לכלול. וזו בעיה גדולה שלדעתי אסור לרבנים להתעלם ממנה".

לדבריו: "לדאבוני עמיתי לתורה ייחסו רעיונות לדבריי שלא נאמנים למה שהתכוונתי. אני דואג על הדור הצעיר שעוזבים תורתנו מחוסר מנהיגות והדרכה".

"אין צריך לומר שאסור לנו לזוז מההלכה הקדושה. אבל אנו חייבים להתייחס לציבור הנבוך בעניין", הוסיף הרב דוויק, ומדגיש כי "לא הבהרתי שאיני חוזר בי מהדברים, אני קבלתי והסכמתי שדבריי לא היו ראויים למסור לציבור הרחב, ושיש יותר לחוש ולהיזהר בדבריי, וקבלתי ועשיתי כדעת וכבקשת הדיינים מנהיגי הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר