בעקבות "כיכר השבת"

הפגנת החיילים הועברה; 'לא רוצים לפגוע בחתונת בעלזא'

הפגנת החיילים והחיילות במחאה על תקיפת חיילים - הועברה ללשכת הגיוס - זאת בכדי לא לפגוע בחתונת חסידות בעלזא • גורם בכיר בשילוב חרדים תוקף את ההפגנה: "זו לא דרכינו" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חתונת בעלזא. ארכיון (צילום: שלומי כהן, יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות 'כיכר השבת': תנועת "התעוררות" הירושלמית החליטה לשנות את מיקום הפגנת החיילים המתוכננת להערב (רביעי) וזאת כדי לא לפגוע בחתונת נכדתו של האדמו"ר מבעלזא.

תחילה, התכוונו ב'התעוררות' לערוך את מפגן המחאה של החיילים והחיילות נגד תקיפת חיילים חרדים בשכונת עזרת תורה, בכיכר סלאנים, בסמוך לכיכר בעלזא, שם תתקיים באותה שעה חתונת נכדת האדמו"ר מבעלזא בהשתתפות אלפי בני אדם.

בעקבות הדיווח הבוקר ב"כיכר השבת" על כך שקיום ההפגנה באותה השעה במיקום כזה עלולה לפגוע בחתונה מחד ומאידך להפוך להפגנה נפיצה, הודיעו כעת ב"התעוררות" כי מפגן המחאה ברחוב רש"י פינת רחוב שרי ישראל, בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים.

"אין לנו ולא הייתה לנו שום כוונה לפגוע בחתונת נכדתו של האדמו"ר מבעלז או לעורר פרובוקציה. ברגע שהבנו את הרגישות החלטנו לשנות את מיקום ההפגנה לרחוב רש"י פינת שרי ישראל, בסמיכות ללשכת הגיוס ירושלים", אומרים בתנועת "התעוררות".

עוד נמסר כי "כולנו מבינים כי האלימות אינה דרכו של הציבור החרדי בכללותו אלא של מיעוט קיצוני מתוכו, ועלינו לגנות את המיעוט הקיצוני בכל כוחנו. לא יעלה על הדעת שחייל ישראלי ירגיש לא בטוח בלב שכונה יהודית, במיוחד בבירת ישראל. אנו קוראים לציבור החרדי ולמנהיגיו להצטרף לציבור הדתי והחילוני ולצאת באמירה ברורה - תומכים בצה"ל ונגד כל אלימות".

הדיווח ב"כיכר השבת"

גורם בכיר בשילוב חרדים, מתבטא נגד ההפגנה המתוכננת ואומר ל"כיכר השבת" כי "זו לא דרכנו". לדבריו: "חיילי שח"ר (שילוב חרדים) עוסקים ביום ובלילה בהגנה על עם ישראל ובעבודה בטחונית למען עם ישראל, משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב המאוחרות.

"ההפגנה אשר אמורה להתקיים היום בתוככי השכונה החרדית בירושלים, יתכן וכוונותיה טובים, אך היא באה לפלג. את החיילים החרדים מלמדים להתנהג בנועם, בשיח משותף ולא בפרובקציות רחוביות. אנחנו עוסקים בחיבור העם ובאהבת עם ישראל, ולא בניתוק מהעם.

"שלחייל חרדי יש זמן פנוי, הוא מוצא לנכון לעסוק בו בלימוד תורה ולא לחפש אחר אירועים פרובוקטיביים".

הגורם הבכיר בשילוב החרדים מדגיש שוב ואומר, "ההפגנות נוגדות את שיטתנו וכמובן שזו לא דרכנו. אנחנו לא עומדים מאחוריה ולא מגבים אותה כלל וכלל".

מנגד, יונתן ברנסקי, מפקד נצח יהודה לשעבר, אל"מ יונתן ברנסקי, קורא לחיילים החרדים להצטרף להפגנה בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו:

"כבר כמה שנים שאנחנו עושים כל מיני חשבונות:
״אם נגיב, זה רק ידרבן אותם״
״זה רק קומץ, מיעוט, עדיף להתעלם״
ועוד כל מיני תירוצים חכמים יותר או חכמים פחות.
אבל הגיעו מים עד נפש. אין דבר יותר פשוט, יותר ברור ויותר נכון מלהתקומם, למחות ולהילחם בתופעה הבזויה של אלימות כלפי חיילים חרדים.
אנחנו לא שונאים אף אחד. אנחנו פשוט אוהבים את החיילים החרדים!
אני קורא לכולם להצטרף להפגנה שמארגנת סיעת התעוררות בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר