החתונה והסערה

באורח חריג: עשרות תלמידי ישיבה סולקו בבת אחת

בצעד חריג, סולקו 50 תלמידים מישיבת 'רכסים', לאחר שלקחו חלק בחתונת תלמיד צעיר. "כיכר השבת" עם הסיפור המלא: החתונה, ההיתר שהעניק ראש הישיבה ומחאת הר"מים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שמוליק סופר, כיכר השבת)

דרמה בישיבת רכסים: כ-50 תלמידי ישיבת רכסים שבראשות הגאון הרב אליהו ציון סופר, סולקו מהישיבה בשל השתתפותם בחתונה של תלמיד בשיעור ב' בישיבה בניגוד להוראת ראש הישיבה שאישר את השתתפותם של עשרה תלמידים בלבד באירוע.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בישיבה סוערות הרוחות בשבועות האחרונים בעקבות הפרשה, שהחלה לאחר שתלמיד שיעור ב' החליט להתחתן בניגוד לנהלי הישיבה. בתחילה, ראש הישיבה אסר באופן גורף על התלמידים להשתתף בשמחה, אולם לבסוף ביקש מהחתן לקבוע את שמחתו ביום חמישי הצמוד לשבת חופשה, כך שתלמידי הישיבה יוכלו להשתתף בה. יצויין, כי מדובר באישור חריג מצד ראש הישיבה, שכן לרוב ככל הפעמים הוא אוסר על בחורים באופן גורף להשתתף בחתונות של צעירים שמתחנים בניגוד להוראות הישיבה.

לבסוף, החתן קבע את יום שמחתו ליום ראשון. בשל כך, ראש הישיבה אסר בתחילה על התלמידים להשתתף בשמחה, אולם לאחר שיחות מול חלק מהתלמידים אישר לעשרה מהם בלבד להשתתף באירוע בכדי לשמח את החתן.

תלמידי הישיבה שלא היו מעודכנים בהוראת ראש הישיבה, נערכו לשמחה ודקות קודם שעלו על האוטובוס קיבלו הודעה דרך אחד הר"מים בישיבה כי בהוראת הרב סופר אין להשתתף באירוע - מלבד עשרה תלמידים שקיבלו אישור. התלמידים שחשבו כי מדובר במתיחה, עלו לאוטובוס, נסעו לאולם ולא ידעו לאיזו טלטלה הם גורמים.

בבוקר יום המחרת, רבני הישיבה התכנסו ולאחר ישיבה ארוכה בה בחנו כיצד להגיב לאירוע, החליטו כי גם אם ראש הישיבה מחל על כבודו, עליהם מוטלת החובה למחות, ולכן הורו ל-50 התלמידים שיצאו לשמחה לעזוב את הישיבה לפחות ל-48 שעות.

התלמידים סולקו, אולם לדברי גורמים בישיבה לא מדובר בסילוק סופי אלא בענישה שאמנם נחשבת חמורה וחריגה, אך כבר בסוף השבוע הם יוכלו לחזור לספסלי הלימודים בישיבה.

תלמיד בישיבה סיפר ל"כיכר השבת", כי "מדובר רבצעד חריג ונדיר ש-50 תלמידים מסולקים מהישיבה בבת אחת, אולם צריך להבין כי מדובר במקרה שונה, הפעם הסילוק לא נעשה בגלל השתתפות בחתונת חתן צעיר, אלא רק בשל אי ציות לראש הישיבה. אמנם הם לא עשו זאת במזיד, אולם הר"מים החליטו לטפל בנושא בצורה חמורה בכדי למחות על כבודו של ראש הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר