מבוכה לשר החוץ

הפלסטינים מכחישים: אנחנו ממשיכים לשלם למשפחות הרוצחים

לאחר דברי מזכיר המדינה האמריקני טילרסון כי הרשות הפלסטינית נענתה לדרישת ארה"ב להפסיק את ההעברות הכספיות למשפחות המחבלים המתאבדים, מתברר כי בפועל כלום לא השתנה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחבלים (צילום: פלאש 90)

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אישר אתמול בוועדת החוץ של הסנאט כי ממשל טראמפ דרש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להפסיק להעביר תשלומים למשפחות של מחבלים מתאבדים, ולדבריו הפלסטינים אכן הפסיקו את ההעברות.

אלא שהפלסטינים מכחישים: ראש רשות האסירים הפלסטינים עיסא קראקע מבהיר היום (רביעי) כי אש"ף לא הפסיק את תשלום המשכורות למשפחות הרוצחים: "הדרישה הזאת היא הזמנה לפירוקה של הרשות הפלסטינית", אמר בראיון ל-ynet.

דברי טילרסון בסנאט

הוא הסביר, כי "החברה הפלסטינית מורכבת כולה ממשפחות של אסירים ושהידים והם כולם קורבנות בשל הכיבוש הישראלי. הדרישה הזאת של הפסקת התשלום למשפחות של אסירים אינו עניין פעוט אלא משהו גדול מאוד עם השלכות חברתיות".

לדבריו "הדרישה הזאת היא הכרזת מלחמה מסוג אחר נגד הרשות הפלסטינית ונגד אבו מאזן. אנחנו לא עצרנו את תשלום המשכורות וגם לא נעצור אותם ככל שזה תלוי בי. זה דבר קשה מאוד ולא הגיוני שיקרה. אף אחד ברשות הפלסטינית לא יכול לעשות צעד כזה. הדרישה הזאת אינה משרתת את היציבות ולא תשרת אף תהליך שלום באזור. יהיה קשה מאוד לרשות הפלסטינית לעצור את הסיוע ההומניטרי למשפחות האסירים והשהידים".

טילרסון, אתמול (צילום מסך)

קראקע כן הסכים לאשר שבחודש האחרון עצרה הרשות תשלום משכורות ליותר ממאתיים אסירים משוחררים שמזוהים עם חמאס ושחלקם שוחררו בעסקת שליט, אך "זה בשל המחלוקות בין הרשות הפלסטינית לחמאס, ולא קשור לדרישה של טילרסון".

יצויין, כי גם בישראל סותרים היום את דברי טילרסון. גורם מדיני אמר, כי "הרשות ממשיכה לשלם למשפחות מחבלים. היא ממשיכה לשבח, להסית ולעודד טרור באמצעות התשלומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר