הבחירות בצרפת

מדגמים בצרפת: מקרון שולט גם בפרלמנט

מדגמים שפורסמו היום בצרפת קובעים כי בבחירות שנערכו היום מקרון השלים את המפכה והשיג שליטה כמעט מלאה בפרלמנט, המפלגות הוותיקות אבדו את כוחן (חדשות, בעולם)

עמנוא למקרון (צילום: Serge Attal/Flash90)

ממדגמים שפורסמו הערב (ראשון) בצרפת עולה כי מפלגתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון השיגה רוב מוחלט בבחירות שנערכו והמפלגה השיגה רוב רוב באסיפה הלאומית, שמונה 577 מושבים.

מפלגתו של מקרון, רפובליקה בתנועה, קיבלה על פי חלק מהסקרים בין 355 ל-360 מושבים. סקרים אחרים מצביעים על 425 מושבים שקבלה מפלגתו של מקרון. התוצאה של הבחירות שנערכו היום היא שהמפלגות המסורתיות במדינה אבדו חלק משמעותי מכוחן.

רוב בבית הנבחרים הצרפתי יאפשר לנשיא לקדם בחקיקה את הרפורמות שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו בתחום העבודה והחינוך. עוד עולה מהסקרים כי מפלגת הרפובליקנים השמרנים זכתה במקום שני והמפלגה הסוציאלית שהייתה עד כה מפלגת השלטון ספגה מכה אנושה ואיבדה את רוב המושבים שלה בבית.

מפלגת הימין הקיצונית "החזית הלאומית" בראשות מרין לה פן שיפרה את מצבה לעומת הבחירות הקודמות וזכתה בשישה מושבים, אולם עם מספר זה אין באפשרותה להקים סיעה בבית הנבחרים.

המתנגדים למקרון חוששים מכוחו הגדול, וטוענים כי צרפת הפכה לרוסיה וכי קולה של האופוזיציה לא ישמע, אותם מתנגדים טוענים לשיכרון כוח שיחוש מקרון ויהלך אימים על אזרחי צרפת לטענתם.

למרות הבחירות הסוערות נרשמו כ-35 אחוזי הצבעה היום שפל של העשורים האחרונים בהשתתפות האזרחים בהצבעה בבחירות. בסיבוב הראשון נרשמו 48.7 אחוזי הצבעה.

מקרון (39) הוא מועמד צעיר ומבטיח ללא ניסיון פוליטי בעברו עסק בבנקאות והפתיע את כל הפרשנים שניבאו לו כשלון חרוץ, את קמפיין הבחירות שלו ביסס מקרון על הבטחתו לאזרחים לשנות את שוק העבודה והחינוך במדינה. בנוסף הבטיח מקרון להשקיע מיליארדי ארו בתחומים כמו הכשרה מקצועית ואנרגיה מתחדשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר