כאוס

הבלגן הגדול של רפורמת המוניות בנתב"ג

נוסעים הנוחתים בנתב"ג מתלוננים כי רפורמת המוניות החדשה של רשות שדות התעופה גרמה לכאוס של ממש ולקושי בשל המאבק של מוניות רבות מידי על הנוסעים (תח"צ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
כאוס בבן גוריון (צילום: פלאש 90)

בלגן המוניות בשדה התעופה בן גוריון נמשך ולדברי הנוסעים אף מחמיר. לאחר שברשות שדות התעופה איפשרו לכל בעלי המוניות לקחת נוסעים מהשדה כשחניון אחד הוקצה לאלו שמוכנים להעניק מחיר מוזל יותר נוצרה במקום מה שמוגדר בידי נוסעים כ"כאוס".

כזכור, ברש"ת נכנעו להפגנת נהגי המוניות והוחלט שההנחה של 11% שהובטחה לנוסעים תינתן רק מהקומה השנייה, קומת הביניים ואילו המוניות במחיר המחירון של משרד התחבורה יפעלו בקומת היציאה מהטרמינל קומה G. כלומר, כדי לקבל את ההנחה שמגיעה לציבור, ובמידה מסוימת רק חלק ממנה כפי שהובטח במכרז צריכים הנוסעים להיטלטל לקומה אחרת ואילו נהגי המוניות ממשיכים לפעול במחירים הגבוהים בקומת הכניסה.

בפועל, מוניות רבות שראו במכרז החדש הזדמנות כלכלית, מתחרות על הנוסעים המועטים יחסית. תנאי המכרז שהוציאה רשות שדות התעופה, לאחר שחברת "הדר" סירבה להוריד את תעריף הנסיעה, אמורים היו להיטיב עם הנוסעים. אלא שמונית רשאית להעלות נוסעים מנתב"ג בתנאי שנרשמה בתור האיסוף, ובפועל לדברי נוסעים רבים, נוצר אי סדר שמקשה על השירות ויוצר גם בעיית בטיחות במפלס הנוסעים הנכנסים לישראל בטרמינל 3, כאשר רבים מזמינים מונית מראש בשל המצב. אותן מוניות חונות בחניון מאולתר. רציף המוניות שהיה פעיל עד לא מכבר נראה נטוש בחלקו הגדול, והנוסעים עדיין מתקשים למצוא שירות מוניות תקין עם נחיתתם בישראל.

ברשות שדות התעופה החלו להציב פקחים במקום בניסיון למנוע מה"חאפרים" לפעול ו"לדוג" נוסעים, ברשות שדות התעופה אומרים כי הם ביקשו מהמשטרה לפעול להשליט סדר במקום, וכי הם מעריכים שפעולות המשטרה יביאו לשינוי במצב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר