"רעיון שלי"

"דמיון לא רע בכלל": טראמפ "גנב" את הרעיון של חומה סולארית מול מקסיקו

נשיא ארה"ב נאם על מיזם חדשני, של חומה סולארית יעילה וחסכנית מול מקסיקו, והציג אותו כרעיון שלו - כשבאמת הוא נפרס קודם בהרחבה באתר חדשות אמריקני נחשב (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ בנאומו (צילום מסך: מתוך יוטיוב)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר בנאום פומבי, כי החומה שהוא מתכנן לבנות בגבול עם מקסיקו תהיה סולארית ובכך שהיא תייצר חשמל היא תממן את עצמה - וגם מקסיקו תרוויח.

לדבריו בעצרת באיווה, "אנחנו חושבים על משהו ייחודי, אנחנו מדברים על הגבול הדרומי. הרבה שמש, הרבה חום. אנחנו חושבים על בניית החומה כחומה סולארית, כך שתייצר אנרגיה ותממן את עצמה. ובדרך זו מקסיקו תצטרך לשלם הרבה פחות כסף, וזה דבר טוב, לא?".

כזכור, הבטחתו של טראמפ לבנות חומה לאורך הגבול עם מקסיקו בשביל למנוע הסתננות מהגרים לא חוקיים, היתה אחת המרכזיות בתעמולת הבחירות שלו, וגררה ביקורת וכעס רב לא רק מצד מ'סיקו שנדרשה על ידי טראמפ לשאת בעלויות הקמת החומה לאורך 3,207 קילומטר.

טראמפ בפגישתו המתוחה עם נשיא מקסיקו, בעת המירוץ לנשיאות

כעת טראמפ ניסה להפתיע עם הרעיון החדש, הקורץ גם לירוקים האהודים בשמאל, ונימק: "חישבו על כך, ככל שהיא תהיה גבוהה יותר, כך יהיה לה יותר ערך. דמיון לא רע בכלל, נכון? - רעיון שלי", כשלמעשה הרעיון הוצע עוד קודם באתר החדשות הפופולרי 'פוליטיקו'.

ההערכה הראשונית לגובה המקדמה של הקמת החומה החדשה מגיעה לכדי 1.6 מיליארד דולר, והבניה המלאה עשויה להגיע אף ל-8 עד 12 מיליארד דולר לפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר