יותר בנות, פחות לא משובצות

335 תלמידות טרם שובצו בסמינרים • המספרים המלאים

שר החינוך בנט הבטיח כי בתחילת חודש יולי כל הבנות ישובצו בסמינרים, אך 'כיכר השבת' חושף את התמונה המלאה של מצב השיבוצים • 506 תלמידות נוספו השנה, רק 335 בנות טרם שובצו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בשנה שעברה הבטיח שר החינוך נפתלי בנט כי בתחילת חודש יולי כל הבנות החרדיות ישובצו בסמינרים, אך למרות זאת עדיין ישנן בנות שנותרו ללא שיבוץ. עם זאת יודגש כי בשונה מהשנה שעברה, רוב הבנות סודרו כבר בחודש זה.

כמו כן יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי הדגיש הבוקר (שני) בישיבה ועדת החינוך של הכנסת כי עדיין ישנם מנהלים שמערימים על הרשויות, אך הדגיש כי בתוך עשרה ימים כלל הבנות ישובצו. הירת נפסלו בשל כפילויות או

לידי "כיכר השבת" הגיע המספרים המלאים של מספר הבנות שטרם שובצו - בערים החרדיות המרכזיות - עם השוואה לעומת השנה שעברה. יצוין, כי מלבד רשימה זו, ישנן בנות נוספות, בודדות, ברחבי הארץ, שגם הן טרם שובצו.

בעיר בית שמש מספר הבנות שמסיימות את כיתה ח' עלה ב-37 בנות, אך מספר הבנות שטרם התקבלו קפץ באחוזים גבוהים מאוד. בשנה שעברה בתאריך זה טרם התקבלו 34 בנות, לעומת השנה שהמספר עומד על 176 בנות שטרם התקבלו.

עם זאת, גורמים במשרד החינוך ובעירייה מסבירים כי מדובר בסכסוך פנימי שצפוי להיפתר בימים הקרובים.

העיר ירושלים, הנמצאת מידי שנה בכותרות, מציגה ירידה דרמטית במספרים. במקביל, השנה ישנו גידול של 228 בנות שסיימו כיתה ח' לעומת השנה שעברה, אך למרות זאת, עדיין ישנה ירידה במספר הבנות שטרם שובצו.

נכון להיום, 75 בנות טרם שובצו בירושלים, לעומת השנה שעברה - אז נותרו 174 בנות ללא שיבוץ.

בעיר בני ברק ישנו גידול של 46 בנות יותר מהשנה שעבר המסיימות את כיתה ח'. גם בבני ברק יש ירידה דרמטית במספר הבנות שטרם שובצו. בשנה שעברה בתאריך זה, למעלה ממאה בנות טרם שובצו, אך השנה ישנן רק 25 בנות שממתינות לשתובות ושיבוץ.

בעיר ביתר עילית, ישנו גידול של 70 בנות שמסיימות כיתה ח' לעומת השנה שעברה, אך גם בעיר הזו ישנה ירידה במספר הבנות שטרם שובצו. נכון להיום 47 בנות טרם שובצו לעומת 72 בשנה שעברה.

בעיר אלעד, העיר שעלתה בשנים האחרונות לכותרות בנושא זה, ישנה ירידה דרמטית במספר הבנות שטרם שובצו. השנה ישנו גידול של 125 בנות שמסיימות כיתה ח' לעומת השנה שעברה. אך בשנה שעברה 120 בנות לא התקבלו לסמינרים בתאריך זה. לעומת זאת השנה, רק 12 בנות טרם שובצו.

בשורה התחתונה מתברר כי השנה נוספו 506 תלמידות המסיימות כיתה ח' יותר מהשנה שעברה - בערים המצויינות לעיל - אך מספר הבנות שטרם שובצו עומד כיום על 335 תלמידות זאת לעומת למעלה מ-500 בנות שלא שובצו בשנה שעברה במועד זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר