פרסום ראשון

עימות ביהדות התורה: האם לתקוף את בנט עקב פגישתו עם הרפורמים

"בבית היהודי צריכים להבין שיש תג מחיר להתנהלות שלהם", טענו ח"כי 'דגל' שצידדו במתקפות על בנט ומפלגתו שנפגשו עם הרפורמים - בעוד השר ליצמן הגן על חברו הדתי לאומי (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים ליצמן ובנט. ארכיון (צילום: Shlomi Cohen/FLASH90)

עימות במהלך ישיבת סיעת יהדות התורה: הח"כים החרדים דנו היום (שני) בהתנהלות מפלגת 'הבית היהודי', שלדברי כמה מהם חברו לרפורמים ובגדו בשותפות עם המפלגות החרדיות.

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (אגודת ישראל) דרש מהח"כים שלא לתקוף את המפלגה הצינית דתית ואת מנהיגה שר החינוך נפתלי בנט, מאחר וכלשונו זה הבטיח לו שלא יתערב בפועל בנושאים הרגישים העומדים על הפרק.

מנגד, חברי הכנסת של דגל התורה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ יעקב אשר, טענו בלהט כי בנט לא מסתפק כיום בדיבורים בעד הרפורמים בתקשורת, אלא אף עושה זאת בפועל. לכן, הם הציעו, להמשיך במתקפות הולכות וגוברות נגד בנט ומפלגתו הבית היהודי.

בין היתר, העלו הח"כים מ'דגל' את האפשרות של עיכוב 'חוק ירושלים' שמנסה לקדם הבית היהודי. אלא שלאחר דיון נוסף, וחשש כי פעולה שכזו תצייר את יהדות התורה כמפלגת שמאל המתנגדת לאיחוד ירושלים, הוחלט שלא לערב את הנושא במחלוקת, אלא לפנות ולשאול את המנהיגים הרוחניים באשר לחוק, לגופו של ענין.

עם זאת, חברי הכנסת של דגל התורה התבטאו כי אם יהיו חוקים שבבית היהודי ילחמו למענם, שאינם קשורים לימין או שמאל, הם ינסו לעכבם - כנקמה על התערבות הבית היהודי בין החרדים לרפורמים, לטובתם של האחרונים.

יצויין, כי דקות לאחר סיום הישיבה עלה אשר לדוכן הנואמים במליאה ותקף בחריפות רבה את הקשר בין הבית היהודי לתנועה הרפורמית. אחד הח"כים סיכם כך את הדיון: "בבית היהודי צריכים להבין שיש תג מחיר להתנהלות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר