המתיחות ב'יהדות התורה' - חוזרת

ב'דגל' מאיימים: גפני יבטל השתתפותו ב"וועידת המודיע"

האם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יבטל את השתתפותו ב'וועידת המודיע'? בכירים ב'דגל התורה' מאיימים ביממה האחרונה כי לא מן הנמנע שכך יקרה - לאור המתיחות המתחדשת עם ליצמן (בארץ)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המתיחות ב'יהדות התורה' מתחדשת: גורמים בכירים ב'דגל התורה' נשמעו מתבטאים ביממה האחרונה כי בכוונתם לבטל את השתתפותם בוועידת 'המודיע', שתערך ביום ראשון הקרוב במרכז הכנסים והקונגרסים אווניו בקרית שדה התעופה, כך נודע ל"כיכר השבת".

ועידת 'המודיע' לכלכלה ועסקים, בטאון הבית של הסיעה המרכזית, נחשבת למפגן כוח שנתי של שר הבריאות יעקב ליצמן. בוועידה משתתפים בכירי הפוליטיקאים, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו - שכפי שנחשף ב"כיכר השבת" ביטל ברגע האחרון את השתתפותו - זאת לצד אנשי כלכלה ועסקים.

בימים האחרונים, כפי שדווח ב"כיכר השבת", המתיחות 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' ובעיקר בין הקודקודים ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן שבה זאת על רקע פגישת יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט עם ראשי הרפורמים בארה"ב.

גפני טען כי צריך למנוע מ'הבית היהודי' ובנט להעביר חוקי יסוד כאשר הם מחלישים את נתניהו ואת החרדים בעצם פגישתם עם הרפורמים, אך ליצמן מנגד הציג הבטחה של בנט שלא יתערב בפועל בנושאים הרגישים וביקש למנוע את המתקפות נגדו, והמחלוקת דלפה לתקשורת.

יצוין כי גפני לא הסכים לבקשת ליצמן זאת למרות של"כיכר השבת" נודע כי היחסים בין גפני לבין בנט תקינים, כשעוד באותו ביום נועדו בנט וגפני לישיבה ב-4 עיניים שנמשכה למעלה משעה במהלכה היחסים ביניהם סודרו.

גפני בוועידת המודיע בשנה שעברה (צילום: משה גולדשטיין)

מאז הישיבה, טוענים ב'דגל התורה', ליצמן מרבה לתדרך נגד גפני, מה שמעלה את חמתם, גם את זה של גפני, שאמור להשתתף בוועידת 'המודיע'.

בעקבות כך, גורמים ב'דגל התורה' מאיימים כי בכוונתם לבטל את השתתפות אנשי 'דגל התורה' ובכירי המפלגה בוועידת 'המודיע'.

באם אכן יבטל גפני את השתתפותו בוועידה הרי שבעצם התמיכה היחידה מקרב המפלגות החרדיות תגיע מצד סיעת ש"ס, בהשתתפותו של היו"ר השר אריה דרעי, שכן סגן השר מאיר פרוש אינו נוטל חלק בוועידות בשל השתייכותו לעיתון המתחרה 'המבשר'.

כאמור אורח הכבוד מטעם 'דגל התורה', היה צפוי להיות יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, אך כעת, לדברי בכירים ב'דגל', כלל לא בטוח שהוא אכן יגיע לוועידה. "ההחלטה עדיין לא התקבלה אבל לא מן הנמנע שגפני יחליט לא להגיע", אומרים ב'דגל'.

"אנחנו מנסים לשמור על אחדות, אבל יש מי שגורם למחלוקת", אומרים גורמים ב'דגל'. לדבריהם: "יתרה מזו, עד כה גפני נמנע מלהתערב במשבר 'הדסה' למרות הפניות הרבות, רק כדי למנוע מחלוקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר