החלום ושברו

היזמים שגייסו 1.3 מיליארד דולר ונחשדים כנוכלים

היזמים הסינים שהדגימו את האוטובוס העילי לפני כשנה וטענו כי יוכל לנסוע מעל הפקקים, עומדים לחקירת הרשויות בחשד שמדובר בתרמית שנועדה לגנוב את כספי המשקיעים (רכב)

נמוך מידי, האוטובוס העילי (צילום: תקשורת סינית)

לפני כשנה דיווחנו לכם על פרויקט מלהיב במיוחד של יזמים סיניים - אוטובוס עילי שאמור לנסוע מעל פקקי התנועה כשהרכבים עוברים תחתיו, מתברר למפרע כי הרעיון אכן קיים אבל לא הרבה מעבר לכך...

החברה הסינית שערכה את ההדגמה אותה ניתן לראות בסרטון, והציגה את אב-הטיפוס של אוטובוס ה-TEB, טענה שהיא קרובה לייצור מסחרי של האוטובוס שאמור להכיל עד 300 נוסעים בנוחות, תוך שהוא חולף מעל הפקקים העירוניים והצהירה כי תוך כמה חודשים היא תחל בייצורו.

אבל אחרי תקופה ארוכה של תהיות כשלמעשה לא החל הייצור, החליטו הרשויות בסין לשים סוף לסאגה ולפתוח בחקירה.

כבר בחודש אוגוסט 2016 עלו חששות כי מדובר בתרמית, אך הרשויות בסין עדיין נתנו ליזמים ליהנות מהספק למרות שערוצי התקשורת הרשמיים של השלטון הודיעו כי רשויות התחבורה כלל לא ידעו על קיומו של הניסוי, ובוודאי לא פיקחו עליו. מכיוון שכך, כל הפרטים שפורסמו עשויים להיות מזויפים לחלוטין, לרבות יכולתו של האוטובוס לחלוף מעל כלי רכב.

לדברי מומחים, שבדקו את הסרטונים שהציגה החברה, אב-הטיפוס של האוטובוס כלל אינו גבוה מספיק, והוא לא עומד בתקנים שיאפשרו לו לנוע בכביש בחופשיות גם במקרה של רכבים מעט גבוהים יותר מהממוצע.

השבוע הודיעו הרשויות בסין על פי הדיווח ב'וואלה' כי הן פותחות בחקירה נגד היזמים, שגייסו 9.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד שקלים או 1.3 מיליארד דולרים) לפרויקט. החקירה מתמקדת בכשלושים אנשים ולדברי הרשויות הם בוחנים האם אפשר להשיב חלק מהכספים.

לפי הדיווח, 72 משקיעים הגישו תביעה נגד היזמים והרשויות כבר הנחו, עם תחילת החקירה, להעביר את אב-הטיפוס למחסן ופירקו את המסילות שהוצבו להדגמה, שכנראה נועדה רק למשוך משקיעים אך לא באמת נועדה כדי לייצר באמת אוטובוס כזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר