"אין מרחפת שום סכנה"

המכתב הגנוז: "המחאה יכולה להזיק לעולם התורה הפורח"

עסקני סאטמר הוציאו חוברת ובה תמליל האסיפה במונסי והדיונים הסוערים, החושפת את עמדתו של האדמו"ר בעד שיתוף פעולה עם הרבנים בישראל והמכתב שנגנז בהוראת האדמו"ר מגור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר בכינוס (באדיבות המצלם)

סערת אסיפת הגיוס במונסי: בקרב חסידי האדמו"ר מסאטמר טוענים בשבוע האחרון כי הסרטונים וגל ההדלפות שיצאו מהכינוס במונסי בהשתתפות האדמו"רים וראשי הישיבות הינו מגמתי ואינטרסנטי ואינו מעיד על מלוא הדיון שנערך למעלה משעתיים כאשר דבריו של הרבי לעיתים הוצאו מהקשרם הכולל.

בעקבות כך הוציאו עסקנים המזוהים עם מרכז הסיוע שהקים האדמו"ר, חוברת בת עשרות עמודים ובה תמלול מלא בשפת האידיש מכל מהלך האסיפה והדיונים הסוערים.

>> להורדת החוברת המלאה - לחצו כאן <<

העולה מן הדברים הינו שהרבי מסאטמר סבור כי הגם שישנה גזירת גיוס, הרי שבישראל גדולי הדור אינם מודעים לה וכי יש לעשות הכל מתוך שיתוף פעולה מלא עימם.

בנוסף, נראה כי האדמו"ר השתכנע במידת מה, הן ממכתבם של מרנן הגר"ג אדלשטיין והגר"ד לנדו אל ראשי הישיבות בארה"ב בעניין חוק הגיוס שנחשף ב"כיכר השבת", והן ממכתב שטען במהלך האסיפה שנכתב בנושא בגיבויים ובאישורם של גדולי האדמו"רים אולם בסופו של דבר לא נשלח בשל אי הסכמתו של כ"ק מרן האדמו"ר מגור.

האדמו"ר מסאטמר בכינוס על המכתב שנגנז

הרבי מסאטמר שטען כאמור כי הכל צריך לעשות יחד עם גדולי הדור בישראל הבהיר כי דעתם שונה מדעת העסקנים שדיברו בכינוס וכי הם טוענים שאין גזירת גיוס.

הרבי מסאטמר סיפר על מכתב האדמו"רים אולם העסקן עמרם טייטלבוים ניסה להכחיש את דבריו אלא שהרבי מסאטמר נותר איתן בדעתו.

בחוברת, מביאים עסקני סאטמר את הנוסח המלא עליו הסכימו האדמו"רים שנכתב נגד הפגנת המחאה שהתקיימה באיצטדיון ברקליס על חוק הגיוס ושפרסומה נמנע על פי דברי הרבי מסאטמר בשל התנגדותו של הרבי מגור.

לפי הנכתב בחוברת, על המכתב חתמו ראשי ישיבות ויז'ניץ, בעלזא, בויאן ,סלונים ועוד, זאת בהוראת האדמו"רים.

וזה לשון המכתב כפי המתפרסם בחוברת: "בס"ד, י"ג בסיון תשע"ז. אל מעלת כבוד האדמו"רים שליט"א וראשי הישיבות שליט"א ארה"ב.

"מאחר ובימים אלו נקראה אסיפה גדולה ומפגן מחאה בארה"ב נגד רדיפת הדת בארץ הקודש, ולהזעיק שמים וארץ על הסכנה הנוראה המרחפת על עולם התורה, וכל זאת תוך הוספת תיאורים רבים והגזמות יתרות פורחות באויר, על המצב באר"י, שחלקם אינם נכונים וחלקם אינם מדויקים.

"הננו מבקשים להודיע, שלעת עתה ב"ה אין מרחפת שום סכנה על כל אותם הנוהגים כהוראת מרנן ורבנן שליט"א להתייצב בלשכות הגיוס. רק אותם שלא שמרו על הכללים המתחייבים או אלו שאינם רוצים להתייצב בלשכות הגיוס הם מושלכים לכלא.

חשיפת המכתב בקונטרס

"כמו"כ אנו מבקשים להודיע על דעת מרנן ורבנן שליט"א, שאסיפת מחאה זו יכולה להזיק לעולם התורה הפורח בארץ הקודש.

"מאחר שכאמור נמסרו לכבוד תורתו שליט"א הרבה פרטים שאינם נכונים ואינם מדויקים אנו מבקשים שכבוד האדמו"רים שליט"א וראשי הישיבות שליט"א יבחרו רבנים גדולי תורה ובעלי דעת ותבונה שיביאו בדברים אתנו לברר כל הפרטים בענין זה. בכבוד ובהוקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר