הצהרת היו"ר הנבחר והתרעומת

ליצמן ל'כיכר': "הבהרתי לאבי גבאי שיש לנו קווים אדומים"

דבריו של היו"ר הנבחר של 'העבודה', אבי גבאי, בעד תחבורה ציבורית בשבת, הביאו לתרעומת עליו בקרב הציבור החרדי • "הבהרתי לו שיש קווים אדומים איתנו", אומר ליצמן ל"כיכר השבת" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברכה ונזיפה. ליצמן וגבאי (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

היו"ר הנבחר של מפלגת 'העבודה', אבי גבאי, ניסה אתמול (שלישי) בבוקר לקרוץ לציבור החרדי והזכיר את שיחות הטלפון הרבות שקיבל מתומכיו במגזר, כשהוא מזכיר גם את שיחתו של השר יעקב ליצמן שהתקשר לברכו. אולם מתברר כי דווקא הצהרותיו השנויות במחלוקת בנושאי דת ומדינה גורמות לסערה ברחוב החרדי וכי באותה שיחה הביע בפניו שר הבריאות תרעומת על התבטאויותיו בנושאים רגישים אלו.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר שר הבריאות יעקב ליצמן כי "גבאי איש ראוי ומכובד, הצטערתי על אמירתו בעד תחבורה ציבורית בשבת ואני מקווה שמדובר בהכרזות בלבד".

ליצמן מוסיף ואומר כי "הבהרתי לו שיש קווים אדומים איתנו, הסטטוס קוו בשבת אחד מהם".

הבוקר, בכתבה בעיתון "המודיע" מופיעה תגובתו של השר ליצמן להצהרותיו של גבאי בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בידיעה נכתב כי ליצמן הגיב אתמול בתקיפות להכרזת אבי גבאי, היו"ר הנבחר של "העבודה" על תמיכתו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ואמר כי "מדובר בפגיעה חמורה ביום הקדוש לעם היהודי ובהפרה בוטה של הסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

ליצמן הבהיר כי הנציגות החרדית לא תשב בממשלה ולא תשתף פעולה עם גורמים המכריזים מאבק במסורת ישראל ובערכי הדת. "הכרזה פומבית בעד הפעלת ציבורית בשבת מעוררת תמיהה רחבה על כוונותיו העתידיות של מר גבאי" הדגיש שר הבריאות.

ב'המודיע' דווח עוד כי בשיחה אישית שקיים עם יו"ר "העבודה" אבי גבאי, לאחר בחירתו לתפקיד, ציין בפניו ליצמן כי סוגיות דת ומדינה צריכות להיות מחוץ למשחקים הפוליטיים, שכן מדובר בנושאים עקרוניים, הנוגעים לצפור נפשו של עם ישראל, שהחרדים ידרשו לעמוד עליהם בכל סיטואציה פוליטית.

ליצמן הודיע לגבאי כי "שמירת הסטטוס קוו מהווה תנאי הכרחי לכל קואליציה בהווה או בעתיד. ולא נוכל לשבת בממשלה שבכירים בה יכריזו על פגיעה בשבת קודש".

גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שהתקשר אתמול לברך את גבאי, אמר ל"יתד נאמן" כי "מהיכרותי עם אבי גבאי, מדובר באיש מסורתי. אדם מוערך שהתנהלותו בממשלה ובמשרד להגנת הסביבה הייתה טובה וראויה".

"אנחנו מכירים כולם את מערכת הבחירות, ואמירות שנשמעות בגופי תקשורת אנטי דתיים, אינם באמת רלוונטיים", אמר גפני והוסיף כי "בכל מקרה, כרגע הוא לא מתכוון לעשות כלום כי הוא לא יכול לעשות כלום. יש לנו זמן להמתין ולקוות שהוא ילך בדרך המתונה של שמירת הסטטוס קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר