מאבק בבירה

"מחטף חמור": רבני השכונות נגד הדיל בי-ם

הגר"ב סולוביציק והגר"י אפרתי אישרו את ההסכם עם עיריית ירושלים לחלוקת המבנים בשכונות המעורבות בעיר, אך רבנים בשכונות שונות בעיר יוצאים נגדו כעת בחריפות (חדשות, ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י אפרתי. אישר את הדיל (צילום: שוקי לרר)

על רקע הדיל בין רבני הוועדה של דגל התורה - הגר"ב סולוביציק והגר"י אפרתי - לבין עיריית ירושלים בנוגע לחלוקת מבני הציבור בשכונות המעורבות, התעורר בימים האחרונים זעם של רבני השכונות המתנגדים למהלך ולהצבעה, וטוענים כי מדובר ב"הרס הרוחניות ממש".

בין היתר, הגיע אמש הרב וינר מרבני שכונת קריית יובל, אל מעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי יחד עם הרב אפרתי לדון בפרטי ההסכם תוך שהוא מפרט את הבעיות והקשיים החמורים הקיימים בו.

בנוסף התייעץ הרב וינר טלפונית עם ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בנידון. הערב יוצא רב שכונת רמת אשכול הרב צבי שרלין בחריפות רבה נגד הדיל, כאשר את האש הוא מפנה אמנם לנציגי דגל התורה שיצביעו בפועל בישיבת המועצה, אולם כוונתו הינה בעיקר לאותו הסכם שנחתם מעל לראשם של רבני השכונות והקהילות.

במכתבו שנחשף הערב בכיכר השבת כותב הרב צבי שרלין: "נציגי דגל התורה בעיריית ירושלים המשקיעים כוחם וזמנם למען כבוד התורה וכבוד שמיים וצורכי הציבור החרדי שלומכם יסגא ושתשרה הברכה במעשיכם".

"נחרדנו לשמוע כי הולך להעשות מחטף בעניני מוסדות חינוך בשטחים המיועדים למבני ציבור בשכונת רמת אשכול וגבעת המבתר ולא התייעצו עם רבני השכונה ולא שמעו את דעתם הנחרצת להרחיק לחלוטין כל מיני מוסדות שאינן חרדים גמורים והולכים לאשר דברים חמורים מבלי לשמוע דעתינו כלל והכל במהירות ובאופן שתיהיה בכייה לדורות מבחינה רוחנית וכללית לציבור החרדי הענק בשכונה וכן לא ייעשה".

"על כן בקשתינו ודרישתנו לפעול מייד בהחלטיות כמגד החלטות כאלו וכנגד מדיניות שכזו ויפה שעה אחת קודם הנזק הבלתי הפיך והנוראי לצביון השכונות והשלכותיו החמורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר