למרות הביקורת

הרב הטורקי שיבח את הדיאלוג בין ישראל וטורקיה

למרות ההתנגדות של גורמים במשרד ראש הממשלה לשיחה בין הנשיא ריבלין לנשיא טורקיה, רב בכיר בטורקיה דווקא שיבח אותה: "הדבר מחזק את הקהילה היהודית המקומית" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב חיים, הנשיא ריבלין וארדואן (צילום: באדיבות המצלם, נועם ריבקין פנטון - פלאש 90 ושאטרסטוק)

ביום חמישי האחרון קיים נשיא המדינה רובי רבלין שיחה עם עמיתו נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בעניין המשבר בהר הבית, שפרץ בעקבות הפיגוע הקשה בו נהרגו שני שוטרים ישראלים. את השיחה יזמו בלשכתו של ארדואן, שיועציו פנו לבית הנשיא על למנת לקיים הידברות בין האישים בנסיון לפתור את המשבר שנוצר עם העולם הערבי.

לשיחה התנגדו גורמים מדיניים בכירים במשרד ראש הממשלה ובמשרד החוץ, שטענו כי האמריקנים והירדנים כבר מעורבים בנסיון לפתור את המשבר וכי מיותר להכניס גורם נוסף למגעים. בנוסף, טענו אותם גורמים כי טורקיה הינה גורם מתסיס נגד ישראל וכי אין לאפשר לנשיא ארדואן את מתן הבמה והמעמד מצד ישראל כביכול הינו מתווך בפרשה.
על אף זאת קיים הנשיא רבלין את השיחה וזאת על פי מקורביו על מנת שלא להגביה עוד יותר את גובה הלהבות מול הטורקים.

בשיחתם, הבהיר הנשיא למקבילו הטורקי כי מתקפת הטרור שהתרחשה ביום שישי שעבר בהר הבית, מקום קדוש עבור כולנו, היא חציית קו אדום בלתי מתקבלת המעמידה בסכנה את היכולת שלנו לחיות יחד. הנשיא הזכיר לארדואן כי לאחר מתקפות הטרור בטורקיה, מהרה מדינת ישראל לגנות בתוקף מעשים נפשעים אלו וכי אנו מצפים לשמוע גינוי דומה גם מטורקיה מפני שטרור הוא טרור בכל מקום בו הוא מתרחש, בירושלים, איסטנבול או פריס.

התקפות על בתי כנסת בטורקיה, בסוף השבוע האחרון (צילום: מתוך ynet)

נשיא טורקיה ביקש כי ישראל תסיר את המגנומטרים הגורמים לדבריו לפגיעה ברגשותיהם של העולים להר הבית אך הנשיא רבלין הדגישכי הצעדים שננקטו בהר הבית נועדו להבטיח כי מעשי טרור שכאלה לא ישנו וכי חובתנו הקודמת לכל היא השמירה על חיי האזרחים העולים אליו.

כעת מתברר על אף הביקורת וההתנגדות, הרי שהחלטתו של הנשיא ריבלין לקיים את השיחה היתה צעד חכם - לפחות בעניהם של רבני וראשי הקהילה היהודית במדינה ששמחו על הקשר הקיים בין האישים. ל"כיכר השבת" נודע כי בתכתובת ששיגר לנשיא ריבלין הגאון רבי אברהם חיים, מרבניה הבולטים של טורקיה ומי שנחשב לסמכות ההלכתית המובילה, הוא מחזק את הצעד בונה האמון שנעשה בין הנשיאים.

ל"כיכר השבת" נודע כי במסר הכתוב שהעביר הרב חיים לנשיא רבלין נכתב: "כרב בטורקיה אני רוצה לציין בפני הנשיא שיש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה שיש לו קשר עם נשיא תורכיה, זאת משום שהדבר מחזק את הקהילה היהודית בטורקיה".

הרב חיים אף מבקש להזכיר שיש קהילה יהודית נכבדה בטורקיה המונה כ15,000 יהודים וכי השיחה מחזקת אף אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר