תפריט מנצח לצום קל
תפריט מנצח לצום קל (צילום: thefreshexchange.com)
אאא

סעודה מפסקת

הסעודה צריכה לכלול פחמימות שמתפרקות לאט, חלבון איכותי שתורם לתחושת השובע, והרבה ירקות מבושלים וטריים המגדילים את כמות הסיבים התזונתיים ומביאים לתחושת מלאות בקיבה. המעיטו כמה שאפשר במלח, והימנעו מרוטב סויה, אבקות מרק, תבלינים חריפים וחמוצים, כיוון שהם יכולים לעורר צמא בצום בשל תכולת הנתרן הגבוהה.

בניגוד לסברה הגורסת שצריך לשתות כמות מים גדולה לפני הצום, כדאי לדעת שהגוף מקבל מים גם דרך הירקות והמזון שאנחנו אוכלים ולכן, אין צורך לגמוע ליטרים רבים.

מה אוכלים?

אורז "אחד אחד" עם עגבניות שרי ובזיליקום, תבשיל אורז ובורגול עם פטריות ואפונה, מג'דרה מאורז מלא ועדשים ירוקות ופסטה מקמח מלא.

לצידם, נגיש תפוחי אדמה אפויים, צ'יפס בטטות בתנור, טיאן ירקות, רטטוי צרפתי וסלט קינואה וירקות ברוטב טחינה.

לשבור את הצום

בשל המחסור בנוזלים, בצאת הצום, יש לספק לגוף סוכר שייספג מהר ויעלה את רמת הסוכר בדם. 

מה אוכלים?

תה צמחים או קפה לצד עוגיות "מילאנו", עוגיות "אוזני פיל", עוגת תפוחים בחושה או עוגת שמרים שוקולד קלאסית.

הארוחה שאחרי

לאחר שמערכת העיכול חזרה לפעולה בהדרגה, עוברים לארוחה שאחרי הצום, שזהה בהרכבה לסעודה המפסקת, אך חומרי הגלם יהיו קלילים יותר הפעם.

מה אוכלים?

אפשרות ראשונה: מרק ירקות וגריסים קיצי, מרק עדשים וגריסים או מרק אפונה בסיסי, ולצידם, נגיש אמפנדס - כיסוני בצק ספרדיים ממולאים פטריות.

אפשרות שנייה: קציצות עדשים ברוטב עגבניות. אפשר לוותר על הרוטב, לדחוף את הקציצות בלחמנייה ויש לכם יופי של המבורגר פרווה.