מבחן טווח

השברולט ניצחה את הטסלה - היקרה כפליים

טווח הנסיעה של הרכבים החשמליים הוא נושא שמטריד את היצרנים מאד. במבדק שערך המגזין היוקרתי קונסיומר ריפורט נמצא כי ה'בולט' של שברולט בעל טווח גדול מהטסלה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השברולט בולט (צילום: שברולט)

הרכבים החשמליים עורכים תחרות סמויה כל העת על טווח הבטריה שלהם כשכל חברה מתהדרת בעוצמת הסוללה שלה.

הפעם הייתה זו שברולט בולט שניצחה את טסלה מודל S 75D במבחן טווח שערך לה מגזין קונסיומר ריפורט האמריקאי רב ההשפעה. לא רק שהבולט הציגה טווח נסיעה גדול יותר על סוללה טעונה במלואה, היא גם גמאה מרחק גדול יותר מכפי שהסוכנות להגנת הסביבה (EPA) העריכה עבורה באופן רשמי.

הבולט הקטנה השיגה מרחק של 407 ק"מ (250 מייל) על טעינה אחת, בזמן שהטווח אותו מציינת הסוכנות עומד על 388 ק"מ. טסלה מודל S בגרסת 75D שהתחרתה בה צברה 383 ק"מ בלבד, הפרש של 24 ק"מ. הטווח אותו מציינת ה-EPA עבור טסלה עומד על 422 ק"מ - 39 ק"מ יותר מכפי שהשיגה בפועל.

יש לציין, כי בניגוד למבדקים אחרים שנעשו, המגזין קונסיומר ריפורט אינו בודק את המכוניות הנבחנות בתנאי כביש רגילים, אלא משתמש במתקן הניסוי העצום והמצויד שלו בקונטיקט.

הבוחנים נהגו בעיקר בקצב קבוע של 106 קמ"ש (65 מייל לשעה) בתנאים אופייניים לנסיעה בכביש מהיר. מיזוג האוויר נותר כבוי במשך כל המבחן. לדברי עורכי המבחן, אילו היו נוהגים בקצב של 73 קמ"ש (45 מייל לשעה) ניתן היה לסחוט טווח גדול יותר מהסוללה.

מחירה של שברולט בולט בארה"ב עומד על כ-37.5 אלף דולרים, לפני הטבה של 7,500 דולר. מחירה של טסלה מודל S בגרסת 75D הנבחנת עומד על כ-76 אלף דולר לפני ההטבה, כפליים ממחירה של הבולט. בריפורט מודים כי טווח הנסיעה שמאפשרת מודל S בגרסה 100D החדשה יהיה כנראה טוב יותר מהשיא שקבעה הבולט, אך זו לא נבחנה עדיין על-ידי הארגון בהקשר לטווח הנסיעה.

בקונסיומר ריפורט אכן מציינים כי לצד יתרונותיה של הבולט (טווח נסיעה, זריזות ותא נוסעים שקט), היא סובלת בין היתר מנוחות נסיעה לא מרשימה, מושבים לא נוחים וזמן טעינה ארוך אלו בהשוואה לרכבים של טסלה שנחשבים למפנקים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר