ארה"ב: "לא נופתע אם קוריאה תשגר עוד טיל"

בארה"ב מתכוננים לביצוע של ניסוי נוסף בטיל בליסטי על ידי צפון קוריאה. הדברים נאמרו על רקע הודעת הצפון כי גייסה 3.5 מיליון חיילים לצבא כהיערכות למלחמה (חדשות, בעולם)

דגלי צפון קוריאה וארה"ב, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בארצות הברית נערכים לאפשרות שצפון קוריאה תבצע ניסוי נוסף בטילים בליסטיים, מייק פומפאו, ראש ארגון הביון האמריקני ה-CIA, אמר היום (ראשון) כי הוא לא יהיה מופתע אם פיוניאנג תשגר טיל בליסטי נוסף במסגרת ניסוי. עוד אמר פומפאו כי הוא אינו סבור שארצות הברית וצפון קוריאה נמצאות על סף מלחמה גרעינית.

בראיון לרשת פוקס ניוז אמר ראש ארגון הביון האמריקאי כי לא ראה כל מידע מודיעיני המצביע על כך שארצות הברית עומדת בפני מלחמה גרעינית. "שום דבר שיכול להצביע על כך שהמדינות בדרכן להתנצחות שכזו".

עם זאת התריע פומפאו מפני הניסויים המתמשכים של צפון קוריאה בטילים בליסטיים. לדבריו, כל ניסוי שקוריאה הצפונית מבצעת משפר את יכולת הדיוק והתעופה של הטילים.

בחודש האחרון גוברת המתיחות בין צפון קוריאה לארצות הברית. אתמול פרסמה הטלוויזיה בצפון קוריאה הודעה בה נאמר כי הצבא מוכן לפקודת הנשיא לצאת ולהגן על המדינה. על פי ההודעה, שלושה מליון וחצי אזרחים התגייסו לצבא. "אנו ערוכים בכל רגע נתון לפקודת הירי הגרעיני לעבר אדמת ארה"ב".

עוד נאמר בהודעה הצפון קוריאנית: "אם ממשל טראמפ לא רוצה שהאימפריה האמריקנית תמצא את סופה הטרגי במהלך כהונתו, מוטב שהם ידברו ויפעלו כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר