סופית

בוטלה עסקת מכירת חלל תקשורת לסינים

מכה נוספת לשאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק, מלבד החקירות בהן הוא מצוי, הודיעה חברת חלל תקשורת שבבעלותו על ביטול מכירתה לסינים במיליוני דולרים (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמוס 6 בבנייתו (צילום: התעשיה הביטחונית)

חברת 'חלל תקשורת' בשליטתו של איש העסקים שאול אלוביץ' המחזיק גם בבזק, הודיעה היום (ה') כי עסקת המכירה לשינוויי הסינית (Xinwei) מבוטלת. בדיווח של החברה לבורסה נכתב כי הצדדים חתמו על ביטול המיזוג תוך ויתור הדדי מלא על טענות.

עוד נכתב בדיווח של חלל תקשורת, כי נכון למועד זה קיימים מספר גורמים עסקיים אשר הביעו התעניינות בקשר לעסקת מיזוג או רכישה של החברה. "החברה בוחנת את המשך מהלכיה בעניין זה", נכתב.

שאול אלוביץ, (אלי דסה)

הדיווח הנוכחי מגיע לאחר שבינואר השנה הודיעה חלל תקשורת כי המגעים בין הצדדים הוקפאו. "המגעים לא נותקו לחלוטין, אך הצדדים נותרו חלוקים ביניהם במספר סוגיות עיקריות", כתבה אז חלל בדיווח לבורסה.

בעל השליטה בחלל, שאול אלוביץ', הציב את החברה למכירה לפני כשנתיים ודרש תמורתה בשעתו שני מיליארד שקל. אובדן הלוויין עמוס 5 בחלל ולאחר מכן התפוצצות עמוס 6 במהלך השיגור בפלורידה אילצו את אלוביץ להסתפק בכ-35% בלבד מהסכום שבו ביקש מלכתחילה תכנן למכור את החברה.

העסקה עם הסינים נחתמה באוגוסט אשתקד, אז נקבע המחיר העקרוני על 385 מיליון דולר, אך העסקה הייתה כפופה להשלמה מוצלחת של שיגור עמוס 6. השיגור נכשל כאמור ואלוביץ' נאלץ להוריד גם הפעם את המחיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר