בראיון ל"כיכר השבת"

רבה של ברצלונה חושף: "קיבלנו התרעה על הפיגוע הצפוי"

רבה של ברצלונה מסביר בשיחה עם "כיכר השבת", כי ההוראה מטעם שירותי הביטחון לסגור כעת את כל מוסדות הקהילה היא ליתר ביטחון, אבל "בשבת נגיע לבית הכנסת כרגיל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב מאיר בר חן (צילום: ישי כהן)

הגאון רבי מאיר בר חן, רבה של ברצלונה, קיבל הוראה ממפקד המשטרה המקומית כי יש לסגור את כל המוסדות היהודיים בעיר מחשש לפיגועי טרור בעקבות פיגוע הדריסה הקשה בלב העיר, ובשיחה ל"כיכר השבת" הוא מגלה: "קיבלנו התראה על פיגוע צפוי".

זמן לא רב אחרי ששני המחבלים רצחו 13 בני אדם ופצעו עוד כ-80 בפיגוע הדריסה עדיין לא נתפסו, חושף כאמור הרב בר חן בשיחה עם "כיכר השבת": "בחודש האחרון קיבלנו התרעה על החשש מהפיגוע, אפילו שהיחסים שלנו עם המוסלמים בעיר טובים בדרך כלל, ואין איתם בעיה".

הרב אומר עוד: "אנחנו נגביר את האבטחה לקרת השבת. אנחנו לא חוששים הרבה יותר מבעבר, הכל כרגיל, אבל בוודאי שאנחנו נהיה כעת יותר זהירים".

לדבריו, "בשבת הקרובה היהודים יגיעו כרגיל לתפילה עם טלית וכיפה, אבל כאמור עם יותר זהירות". יצוין כי רוב אנשי הקהילה היהודית בברצלונה שוהים בימים אלו בחופשה.

רבה של ברצלונה בכניסה למבנה הקהילה היהודית, היום
רבה של ברצלונה בכניסה למבנה הקהילה היהודית, היום
הגדלה

"כל הנראה לא מדובר על פיגוע שכוון נגד יהודים. כמפקד זק״א אמר לי מפקד משטרת ברצלונה כי אם יתברר שיש נפגעים חלילה יהודים הוא יודיע לי מיידית", נמסר קודם לכן מטעמו.

הרב בר חן, החבר בוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הוסיף: "הטרור הוא טרור נגד כל אדם שנברא בצלם. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה".

לדבריו: "הקהילה היהודית סומכת על שירותי הביטחון הספרדים שעושים הכל כדי לאבטח את מוסדות הקהילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר