הקרינה שמלחיצה את השכונה

ההורים זועמים: האנטנות על ביה"ס מסכנות את חיי בנותינו

הורי ילדות בית הספר החרדי 'היובל', שהועברו לשכונת בית וגן, פנו במכתב זועם לעירייה בעקבות 6 אנטנות סלולריות שמוצבות על גג המבנה החדש: "הן מסכנות את חיי ילדינו", הם טוענים (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
המבנה המיועד עם האנטנות (צילום: באדיבות המצלם)

הורי תלמידות בית הספר בית יעקב "היובל", תושבות שכונת קרית יובל הנאלצות לגלות לשכונת בית וגן בשל ההסכמים של החרדים עם ראש העיר ברקת, זועמים לא רק על המיקום של בית הספר שיאלץ את בנותיהם ללכת מרחק רב בימי הקור והחום אלא גם ובעיקר בגלל האנטנות הסלולריות הרבות שממוקמות על גג הבניין החדש שהוקצה לבית הספר.

ההורים המודאגים פנו במכתב בהול לעירייה באמצעות עו"ד ישראל עשור בדרישה להסיר את האנטנות הלא מורשות מעל גג בית הספר ששימש בעבר כמבנה של ישיבת 'באר התורה' ושל פנימיית בנות.

"בעוד כשבוע ימים תיפתח שנת הלימודים במוסדות הלימוד בעיר. בין היתר, בית הספר "בית יעקב - היובל" הממוקם ברח' הפסגה 31 בשכונת בית וגן, יפתח את שעריו לראשונה לבנות המגזר החרדי בשכונת קריית יובל. לתדהמת ההורים, התברר כי על גג מבנה בית הספר ממוקמים כ- 6 אנטנות סלולריות (כך בראייה חזותית), אשר מתוכם רק ל-2 אנטנות ניתנה התייחסות במפת האנטנות הסלולריות של המשרד להגנת הסביבה", כותב עו"ד עשור.

עו"ד עשור מצביע על הסעיפים בחוק האוסרים הצבת אנטנות סלולריות על מבנה בית ספר ללא היתר בנייה כדין דבר שמבדיקתו לא קרה במקרה הזה.

"יובהר, האנטנות המוצבות על גג בית הספר אינם מסוג האנטנות שבתחולת הפטור מהיתר בנייה, כך שעצם הצבתם נולד בחטא, קיומם בחטא, וכל שכן המשך הצבתם כעת חרף כניסת מאות תלמידות בגילאי בית ספר יסודי גובל בחשיפה לנזקים בריאותיים ובסכנת נפשות של ממש", מזהיר עשור במכתבו ומוסיף "יתרה מכך, אחת מהתלמידות שתיכנס לבית ספר זה הינה חולת סרטן, המשך הצבת האנטנות מציבה אותה בסכנת חיים מיידית!! בשל החיסיון הרפואי, ובמידת הצורך, פרטי התלמידה יחשפו בפרטיות ולעיניים הרלוונטיות ובכפוף להסכמת ההורים".

"לא למותר לציין, כי סביבת האנטנות מלאה במוסדות ציבור כגון: גני ילדים, בית ספר יסודי, תיכונים וישיבות רבות. כך שמלבד הסכנה המוחשית לתלמידות בית הספר ישנה סכנה מוחשית לכלל תלמידי מוסדות הציבור בסביבת האנטנות. המשך הצבתם הינה בניגוד מוחלט לעיקרון הזהירות המונעת כפי שהוגדרה בחוקים לעיל ובפסיקה הענפה בנושא" כותב עשור.

לטענת ההורים סוגיית הצבת האנטנות והקרינה היוצאת מהן, עלתה בעבר לדיון במסגרת מו"מ בין גורמים בעירייה לבין בעלי המבנה, עוד בטרם נחתם הסכם שכירות. שמאי המקרקעין שנשכר מטעם העירייה, המליץ בחוות דעתו לדרוש את פינוי האנטנות לאלתר, ובטרם ייחתם הסכם שכירות בין הצדדים. חרף האמור, נכרת הסכם שכירות והוקצה השטח לתלמידות בית הספר עוד בטרם קבלת חוו"ד מקצועית לעניין הקרינה והתאמתה לאוכלוסיית התלמידות ובטרם הוצא היתר בנייה כדין.

ההורים מוסיפים כי "לא זו אף זו, מבנה בית הספר במצבו הנוכחי אינו ראוי לאכלוס של מאות בנות השכונה בהיעדר חצר
משחקים תקנית, ובקיומם של מס' עמודי תמך בתוך כיתות הלימוד חמור מכך, מבירור שערכו תושבי השכונה מול משרד החינוך עולה כי לבית הספר אין רישום תקני במשרד החינוך, עדיין אין לבית הספר סמל מוסד במשרד החינוך. לא בכדי בפניותינו למשרד החינוך נענו בתשובה כי אינם לוקחים אחריות בנושא זה", כותבים ההורים.

האנטנות על הגג

ההורים מבהירים כי הקצאת מבנה בית הספר למאות התלמידות המתגוררות בשכונת קריית יובל, אינה לכתחילה
והינה תחת מחאה כבידה של תושבי השכונה. הילדים נאלצים לכתת רגליהם בימי הקיץ הלוהטים ובימי החורף הגשומים מהלך של כחצי שעה ברגל, תוך סיכון בתנועה הסואנת. זאת, מחוסר ברירה עקב התנגדות חסרת הפשרות של עיריית ירושלים להקצאת מוסד ציבורי בתוך שכונת קריית היובל. לכל הפחות, ראוי יהיה שתלמידות אלו יקבלו מקום ראוי ומכובד ללימודים ולא מקום הגובל בסכנה מוחשית בריאותם.

ההורים מאיימים כי אם בקשותיהם לא יענו תוך שלושה ימים הם ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות כנגד העירייה באופן בהול על מנת להוציא צו מניעה להפעלת בית הספר במבנה כשהמשמעות היא שמאות ילדות לא יוכלו להתחיל את שנת הלימודים בזמן.

עו"ד ישראל עשור הסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', "בקריית יובל ישנם 906 ילדי יסודי וכ800 ילדי גן המהווים כ60% מאוכלוסיית הילדים בשכונה. חרף האמור, העירייה מתנגדת באופן נחרץ להקצות שטח למוסדות לימוד חרדיים, עניין המהווה פגיעה חמורה בזכויות הבסיסיות של התושבים בשכונה. עקב פיצוץ אוכלוסיית התלמידות, ולמורת רוחם של התושבים הוקצה שטח מבנה בבית וגן במקום ישיבה שהתפנתה".

לדבריו לא רק שהאנטנות אינן מאושרות כחוק גם הבדיקות הנדרשות ע"י המשרד להגנת הסביבה לאנטנות בסביבת בתי ספר (ולא בתוכו) אחת לחצי שנה לא נעשות.

"ההורים מודאגים מאוד ומפחדים לשלוח את בנותיהם, מדובר במאות בנות בגילאי יסודי, ישנם בנות חולות סרטן לא עלינו שמכורח המציאות נאלצות ללמוד שם. אין אף גורם בעירייה שמוכן לענות לבקשתינו על מפגע בריאותי זה. לכך מכתבי דורש את תשובת העירייה בהקדם, אחרת מחוסר ברירה נאלץ לפנות בבקשה למתן צו עשה בעניין. ואף לדרוש מניעת הפעלת בית הספר עד להסרת הסכנה", אומר עו"ד עשור.

תגובת עיריית ירושלים לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה והיא תפורסם לכשתגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר